מדד מנהלי הרכש ולוגיסטיקה: נדרשים מדווחי מדד חדשים

הנתונים המפורסמים במדד נשענים על דיווחים שוטפים של מנהלי רכש (״מדווחי מדד״) המשמשים כקבוצת מדגם רלוונטית ומדווחים מדי חודש על שינוי במגמות


13:17 ,23.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

 

ארגון מנהלי הרכש ולוגיסטיקה מגייס בימים אלה מדווחי מדד חדשים, לטובת שכלול והעמקת הנתונים הקיימים בפרסום מדד מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בשיתוף עם בנק הפועלים.

 

נציין כי על מנת לדווח על הפרמטרים השונים במדד ניתן כיום למלא סקר אונליין שאורך מספר דקות. אין בסקר בקשה לחשיפת נתונים כספיים או נתונים אחרים, אלא רק דיווח על מגמות.

 

נציין כי מדד מנהלי הרכש PMI מתפרסם בישראל על ידי ארגון מנהלי הרכש ולוגיסטיקה בישראל מעל לעשר שנים ברציפות. המדד הישראלי נבנה על פי המודל הבינלאומי שלתוכו הוכנסו השינויים הרלוונטיים והאופייניים למשק הישראלי – עונתיות, חגים ומועדים וכו׳.

 

הנתונים המפורסמים במדד נשענים על דיווחים שוטפים של מנהלי רכש (״מדווחי מדד״) המשמשים כקבוצת מדגם רלוונטית ומדווחים על בסיס חודשי נתונים משאלון קבוע מראש בן עשר שאלות עיקריות בנושאי הליבה של הארגון. אפשרויות המענה הינן שלוש: גבוה יותר, דומה, נמוך יותר כשבמגוון הנושאים עליהן נדרשת ההתייחסות ניתן למנות תחומים כגון: תפוקת הייצור, הזמנות חדשות, רכישות ומלאי, מחירים, יבוא חומרי גלם, רמת תעסוקה, הזמנות לייצא וכדומה. כאמור, לא נדרש לספק נתונים מספריים אלא שינוי במגמות בלבד.

 

הנהלת ארגון מנהלי הרכש ולוגיסטיקה מתחייבת לסודיות מלאה לגבי המדווחים והחברות אותן הם מייצגים. המשתתפים מקבלים מספרי קוד חסויים ואין דרך לזהות את החברות המשתתפות. השאלון עצמו בנוי בצורה פשוטה וידידותית המבטיחה שמילויו לא יגזול אלא דקות מועטות, אחת לחודש בלבד.

 

מארגון מנהלי הרכש ולוגיסטיקה נמסר כי ״המדד נותן בידי מקבלי ההחלטות בארגון כלי הערכה חשוב ומהימן בזמן אמת, אשר אין כמוהו בכדי לסייע בקיעת מדיניות עסקית בזמן נתון״. המדד מפורסם בכלי התקשורת מדי 16 בחודש קלנדרי.

 

נוסיף כי לאחרונה התחיל להתפרסם בלונדון באמצעות JP Morgan מדד מנהלי רכש גלובלי שהמדד הישראלי מהווה חלק אינטגרלי ממנו וארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל מדווח ומעביר לו נתונים על בסיס חודש באופן שוטף.

 

בישראל מופק כיום המדד בשותפות עם המחלקה הכלכלית של בנק הפועלים, בראשות היועץ הכלכלי הראשי של הבנק, פרופ׳ ליאו ליידרמן.

 

לאתר מנהלי רכש ולוגיסטיקה ולפרטים על המעבר למערכת דיווח אינטרנטית לחצו כאן.