מדד מנהלי הרכש ירד בחודש אפריל 2017

רמת המדד עדיין מצביעה על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב ההזמנות ליצוא ירד ב-1.4 נקודות, והוא מצביע על ירידה בפעילות מזה חודשיים


12:31 ,17.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה לחודש אפריל ירד ב-2.8 נקודות לרמה של 52.0 נקודות. רמת המדד עדיין מצביעה על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב ההזמנות ליצוא ירד ב-1.4 נקודות, והוא מצביע על ירידה בפעילות מזה חודשיים. ההזמנות המקומיות ותפוקות הייצור ירדו החודש אך הם עדיים נמצאים ברמה שמצביעה על התרחבות בפעילות.

 

מבנק הפועלים נמסר כי מדד מנהלי הרכש אומנם ירד באפריל, אך רמתו מצביעה מזה עשרה חודשים על התרחבות בפעילות ענף התעשייה. רכיב ההזמנות ליצוא שב להצביע על התכווצות בחודשיים האחרונים, אולי בהשפעת המשך הייסוף בשער החליפין של השקל. מגמה דומה עולה גם מנתוני סחר חוץ שמפרסמת הלמ"ס, ולפיהם היצוא התעשייתי לחודשים פברואר – אפריל ירד בשיעור שנתי של 7.9%, זאת לאחר עלייה של 5.9% בחודשים נובמבר 2016 – ינואר 2017.

 

רמת מדד מנהלי הרכש דומה עתה לממוצע העולמי והיא עדיין מצביעה על צפי להתרחבות הייצור התעשייתי. ככלל, כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי נתוני המשק ממשיכים להיות חיוביים, והאטת הצמיחה ברבעון הראשון של השנה לשיעור שנתי של 1.4%, משקפת בעיקר את הירידה ביבוא כלי רכב, ולכן אינה מעידה על תפנית שלילית בפעילות הכלכלית.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JP Morgan ירד מעט בחודש אפריל 2017 לרמה של 52.8 נקודות. בארה"ב המדד ירדה לרמה של 54.8 נקודות ובגוש האירו המדד שמר על יציבות ברמה של 56.7 נקודות.