DB Schenker תפסיק טיסות המטען הפנים ארציות בארה"ב

לפי המערך העסקי החדש, DB Schenker לא תפעיל עוד את צי המטוסים הייעודי שלה בצפון אמריקה ותעבור להתשתמש בפתרונות תובלה יבשתיים בשל המיתון המתמשך ומחירי הדלק הגבוהים


00:00 ,26.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הלוגיסטיקה הבינלאומית DB Schenker מתאימה את עצמה ללקוחותיה בצפון אמריקה ומגיבה למיתון המתמשך ומחירי הדלק הגבוהים בהיערכות לתובלה יבשתית במקום זו האווירית. על כן, תפסיק החברה את טיסות המטען הפנים ארציות בארה"ב.

על פי פרסומים בעיתונות הזרה, בעוד החברה תתמקד במספר לקוחות מצומצם הצורכים פתרונות תובלה פנימית בצפון אמריקה, DB Schenker תשאיר על כנה את מערך התפעול הבינלאומי האווירי, הימי, הלוגיסטיקה והאחסון.

עוד עולה כי, העצירה בהפעלתו של הצי האווירי הייעודי שמייצג פחות מ-10% מנתח השוק של החברה באמריקה, תיושם בשבועות הקרובים. לדברי החברה, פעולה זו הינה תגובה לתנאי השוק המשתנים ויחד עם המיקוד המחודש בשירותי ניהול תובלה מכוונת למקם את החברה לגדילה מתמשכת והצלחה.

לדבריו של מנכ"ל Schenker Inc, היימן מורמן, "המיתון המתמשך ומחירי הדלק המאמירים הביאו יותר לקוחות לבחון פתרונות תובלה יבשתיים במקום תובלה אווירית פנימית".

עוד נמסר כי, כ-700 עובדים בבסיס החברה בטולדו (שבעיקרם מועסקים במשרה חלקית) יושפעו. בלתי נמנע שחלקם יפוטרו אולם החברה מקווה לשבץ מחדש את מירב העובדים.

ג'ו הטה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שירותי תובלה אווירית (ATSG) הגיב להודעת Schenker: "קיבלנו מהלקוח השני שלנו בגודלו, DB Schenker את הידיעה שבכוונתם לאמץ מודל תפעולי חדש שמוציא משימוש את רשת צי האוויר הייעודי... בעוד אנו ממשיכים להעריך הודעה זו בהקשר של תקשורות אחרות עם DB Schenker, אנו צופים הקטנה בתפקידנו כספק שיגור המטען הראשי של DB Schenker בצפון אמריקה."

הוא הוסיף שטרם נקבע מתי וכמה ממטוסי ATSG יצאו משירות DB Schenker או את מידת המוכנות שלהם לעבוד עם לקוח אחר. בכל אופן, באם כל המטוסים הייעודיים יצאו משירות Schenker, הירידה השנתית הצפויה באחזקות ההון תהיה בין 10 ל-15 מיליון דולר.

נזכיר כי לפני כחודשיים חגגה אוריין, ענקית השילוח הבינלאומית עשור לשיתוף הפעולה שלה בישראל עם DB Schenker. יו"ר DB Schenker, הד"ר ליב תומאס אמר: "כשאיחדנו כוחות עם אוריין לפני עשר שנים, גילינו שמצאנו שותף מוצלח בעסקינו המשותפים בישראל. לאחר עשר שנות שותפות אנו יודעים ששיתוף הפעולה בין שנקר לאוריין הוא סיפור הצלחה ואנו שמחים וגאים בו".