אוריין: עולם האי-קומרס יתפתח בלוגיסטיקה הישראלית

ברק מסה, מנהל חטיבת הלוגיסטיקה באוריין, מספר על התכניות להקמת מרלו"ג חדש ואוטומטי במודיעין ויתפרש על שטח של 30 דונם. ״ההזמנות יגיעו ללקוח ביום ביצוע ההזמנה״


09:35 ,26.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

סחר האונליין הולך ותופח מדי שנה ועל פי הנתונים, מספר החבילות שהועבר בדואר ישראל בלבד במסגרת פעילות האי-קומרס גדל בחמש השנים האחרונות מ-22 מיליון ב-2012 ל-59 מיליון (הערכה) בשנת 2017. כיצד חברות ישראליות מתמודדות עם הגידול הצפוי בפעילות?

 

ברק מסה, מנהל חטיבת הלוגיסטיקה באוריין: ״אנחנו מסתכלים על עולם ההפצה וההובלה והוא עמוס במגוון עצום של אתגרים, וברור לנו שעולם האי-קומרס (e-commerce) יילך ויתפתח בתחום הלוגיסטי בישראל, כחלק ממגמה עולמית״.

 

מסה מספר על התכניות להקמת מרלו"ג חדש של אוריין במודיעין אשר יהיה אוטומטי לחלוטין, יתפרש על שטח של 30 דונם ויוכל לסייע באסטרטגיית החברה להפיץ הזמנות ללקוחות כבר ביום ביצוע ההזמנה.

 

"אנחנו מתכננים שהרוב המכריע של ההזמנות יגיעו ללקוח ביום ביצוע ההזמנה" אומר מסה. "הזמנה שתגיע אלינו עד השעה 14:00 תגיע ללקוח עד 21:00, למעט יישובים רחוקים ומבודדים. מדובר לא רק בחברות שיווק אינטרנטי ישראליות, אלא גם במשלוחים שמגיעים מחו"ל. למשל, יבואן ישראלי שמביא משלוחים מחו"ל ומוכר אותם בארץ דרך האינטרנט, נעשה זאת הכי מהר הכי זול והכי יעיל שאפשר, משום שאוריין פועלת במתכונת של One Stop Shop - החל ביבוא, דרך האחסון וכלה בליקוט ובהפצה".

 

כבר כיום אוריין מספקת שירותי הובלה והפצה פנים ארצית ומפעילה כ-100 קווי הפצה יומיים הפועלים בתא השטח גדרה - חדרה. זאת הודות למרכז המיון וההפצה הקיים של החברה בפארק תעשיות חבל מודיעין (סמוך לשוהם) אשר משתרע על שטח של למעלה מתשעה דונמים, ונמצא בקרבת צירי תנועה מרכזיים בהם כביש 6, 1, 431, 444.

 

"בשל היעילות והפריסה הגיאוגרפית שלנו, אנחנו יכולים להגיע כמעט לכל מקום במדינה באותו היום, ולישובים קטנים ומרוחקים פעמיים או שלוש בשבוע בעזרת צי הרכב שלנו״, מציין מסה, ומוסיף כי אוריין מפעילה מרכזי הפצה (hub) נוספים בקריית אתא, בטורען שבגליל, בירושלים, בעומר ובאילת המאפשרים הפצה של משלוחי ״נקסט דיי״ (״יום למחרת״) מכל הארץ.

 

לקריאת הראיון המלא כפי שפורסם במגזין PORT2PORT לחודש אוקטובר - לחצ/י כאן