בן גרא באירוע לקוחות משותף לפריץ וחברת MSC: ״קשר שנמשיך להעמיק ולחזק״

מנכ״ל פריץ הציג את האסטרטגיה ״לוגיסטיקה 4.0״ והציג את מודל ״קונטרול טאואר״ של פריץ לטיפול בשרשרת האספקה של הדור הבא. עדני סימקין, מנכ״ל MSC, התייחס למצב בנמלי ישראל: הגבלת כמות המכולות לפריקה וטעינה הביאה להיווצרות מאגר של 15 אלף מכולות ברחבי העיר אשדוד


11:40 ,06.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פריץ וחברת הספנות MSC ערכו אתמול (ב׳) אירוע לקוחות משותף ברמת פולג בו נחשפה לראשונה האסטרטגיה החדשה של חברת פריץ שנקראת ״לוגיסטיקה 4.0״. 

 

שי בן גרא, מנכ״ל פריץ, אמר בפתח האירוע כי ״זה לא סתם שיש לנו אירוע משותף. זה לא דבר טריוויאלי, ואני חושב שזה משקף את מערכת היחסים שיש לנו עם חברת MSC. בין פריץ וחברת MSC יש בשנים האחרונות שותפות אמיתית, שותפות אסטרטגית. זה מתחיל בצוותים של שתי החברות, שמשתפים פעולה יחד ומסתכלים רק על דבר אחד: איך אנחנו מביאים ערך ללקוח, איך אנחנו יכולים להביא ללקוח שירות יותר טוב, איך אנחנו יכולים להביא ללקוח קווים חדשים, מוצרים חדשים, פתרונות חדשים. בעיני הצלחנו לייצר עם MSC שותפות של ממש, ובשבילנו זה כיף גדול, גם לי וגם לצוותים וגם לעדני (סימקין) להרים אירוע משותף לשתי החברות עבור הלקוחות. ואני מאמין שזה קשר שנמשיך להעמיק ולחזק״. 

 

שי בן גרא הציג את ״המהפכה התעשייתית הרביעית״, וציין כי בשנים האחרונות קיימת הבנה בקרב בעלי תפקידים בכירים בכל החברות על חשיבותה של שרשרת האספקה והלוגיסטיקה ועל כך ששרשרת אספקה יעילה יכולה להוות את ההבדל בין רווח להפסד. בן גרא ציין כי חברות סטארט אפ מגלות גם הן את התחום ומנסות בעזרת טכנולוגיה חדשה לייעל את המגזר שהתנהל בשמרנות יחסית במאה האחרונה. 

 

בן גרא ציין את הגידול בסחר העולמי ואת הגידול באי-קומרס שמזיז את השינוי הגדול ביותר, ומשנה את התעשייה עם גידול של 4.5% בשילוח האווירי ומשפיע מאוד על תחום השילוח. הוא ציין כי יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים מעדיפים להוציא את עסקי הלוגיסטיקה לחברות 3PLעל מנת שלא להתפשר על המקצוענות המלווה את הנושא. 

 

היום הלקוחות רוצים יותר שקיפות ורצים לדעת היכן נמצא המשלוח ובאיזה סטטוס הוא נמצא כעת, ויותר ויותר עסקים רוצים את החוויה הזאת גם בעסק שלהם. בן גרא ציין את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד וציין כי המדפסות הללו ישנו את התעשייה ואת התעבורה בעולם. ״אם פעם הייתם צריכים חלק כלשהו וצריך היה להעביר אותו מישראל לארה״ב, בעתיד ניתן יהיה לשלוח קובץ ובארה״ב ידפיסו אותו. הוא הזכיר טכנולוגיות נוספות כגון ״ביג דאטה״ ו״משין לרנינג״, האינטרנט של הדברים, עבודה מול ענן, רכבים אוטונומיים ועוד, והמחסנים הלוגיסטיים שהולכים ונעשים אוטומטיים.  

 

בן גרא ציין כי חברת פריץ ערה מאוד למהפכה הטכנולוגית שמתרחשת כיום בכל התחומים. ״שרשרת אספקה כיום נראית כמו מערכת ליניארית בה הכל מתבצע שלב אחרי שלב אבל זה העולם הישן. בעולם החדש כולם מדברים עם כולם כל הזמן, ובמקביל, ולא מחכים ששלב ראשון ייגמר ואז יתחיל שלב שני וכולי״.

 

בן גרא ציין את המודל החדש השולט כיום בתעשיית הלוגיסטיקה שנקרא Control tower (״מגדל פיקוח״), אותו רוצה חברת פריץ לאמץ בשנים הקרובות לפיו המשלח נמצא במרכז ושולט ומסנכרן את כל הליכי שרשרת האספקה בהשוואה למודל ניהול שרשרת אספקה בצורה ליניארית. ״אנחנו  בחברת פריץ רוצים לסנכרן את כל התהליך של הספקים, המשלחים, האניות ואת כל התהליך המורכב הזה של שרשרת האספקה של הדור הבא״.

 

עדני סמקין, מנכ״ל חברת MSC ישראל, שעלה לשאת דברים אף הוא באירוע הלקוחות המשותף של שתי החברות, הודה לשי בן גרא וציין לעברו כי ״חסכת לי כמה מילים כי אני מסכים לחלוטין עם מה שאמרת לגבי שיתוף הפעולה בין החברות״. 

 

סימקין הוסיף כי ״כל הכבוד שמשלח מוכן לעשות אירוע משותף עם חברת ספנות כי תמיד יש חשדנות שחברת הספנות תנסה לגנוב את הלקוחות, אז אם הגענו למצב שיושבים פה הרבה לקוחות ואנחנו לא חוששים אז כל הכבוד על שיתוף הפעולה״. 

 

סימקין, שדיבר על תעשיית הספנות, שיתף לפני כן את הנוכחים בדעותיו על תפקוד נמלי ישראל, וציין בפני הלקוחות הרבים שהיו בקהל את הנזקים הנגרמים לחברות הספנות בנמל אשדוד כתוצאה מהגבלת כמות המכולות לפריקה וטעינה לאניית מכולות. לדבריו, מדיניות זו גרמה לאי יכולת הוצאת מכולות ריקות ולחברת MSC נצברו למעלה מ-15 אלף מכולות ריקות הפזורות ברחבי העיר אשדוד, ועלות אחסנתן לחברת הספנות מגיעה לכ-20 אלף דולר ביום. 

 

לדבריו,מצב זה נגרם בגלל שחסר כוח אדם בנמל אשדוד לאייש את כל המשמרות, ולו חברת הנמל היתה מגייסת מספיק כוח אדם אפשר היה לתת יותר ידיים במשמרת השנייה והשלישית. 

 

סימקין המשיך ואמר: ״מזל שיש לנו את נמל חיפה, כי אם לא היה נמל חיפה היינו צריכים לפרוק בכל נמל ים קרוב באגן הים התיכון״.