דואר ישראל: רווח של 38.1 מיליון שקל בחציון הראשון

החברה מדווחת על עליה של 33.7% בהכנסות מסחר מקוון בחציון הראשון של 2018, מול חציון מקביל אשתקד ועל גידול בהכנסות החברה בחציון הראשון של 2018 לכ-912 מיליון שקל, מול כ-903 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. חזי צאיג, יו״ר דואר ישראל: נקים חממות טכנולוגיות


10:24 ,21.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת דואר ישראל מסכמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018, לאחר אישור דירקטוריון החברה ומהן עולה כי סך ההכנסות של החברה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-452 מיליון שקל, גידול של 1.6% מול 445 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בחציון הראשון של השנה עלו הכנסות החברה והסתכמו ב-912 מיליון שקל מול 903 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. 

 

הגידול בהכנסות נובע ברובו מהמשך צמיחה בהכנסות מסחר מקוון, אשר פיצה על השחיקה בהכנסות מהדואר המסורתי, והירידה בהכנסות בנק הדואר מתקבולים ותשלומים, בחציון הראשון של השנה חלה עליה של 33.7% בהכנסות מסחר מקוון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לצד המשך ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר.

 

 בחציון הראשון של 2018 הוזמנו מחו"ל 30 מיליון חבילות, מול 24 מיליון בחציון מקביל אשתקד. כחלק מההערכות לגידול המתמשך בהזמנת חבילות, פתחה חברת דואר ישראל ב-2017 את מרכז הסחר המקוון במודיעין, שערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה.  כיום מציעה החברה את רשת הסניפים הגדולה בישראל המונה כ-1,200 יחידות, ובהן כ-700 סניפי דואר ועוד כ-500 מרכזי מסירת חבילות זאת בנוסף למערך השליחים ולמערך של אלפי אוטומטים בשיתוף חברת פז. 

 

הרווח הנקי ברבעון עמד על 8.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 0.9 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. בחציון הראשון של השנה עמד הרווח הנקי עמד על 38.1 מיליון שקל מול הפסד של 1.66 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי בחציון נבעה בעיקרה מהכנסות מסחר מקוון, מהכנסות מימון נמוכות וביטול הפרשות מס עודף. בנוסף בחציון  הראשון של 2018 היו לחברה הכנסות ממכירת נכס בסך של כ-36 מיליון שקל. 

 

חזי צאיג, יו״ר דירקטוריון דואר ישראל: ״בחציון הראשון של השנה התמקדה החברה בשיפור השירות  ובפיתוח מנועי הצמיחה, לצד המשך יישום תכנית ההבראה הארבע שנתית, שתסתיים בסוף השנה. כחלק ממתווה תכנית ההבראה, אישרו לפני מספר שבועות ועדת השרים לענייני הפרטה וועדת הכספים של כנסת את תהליך ההפרטה של חברת דואר ישראל והחברה מתחילה להיערך לכך. בנוסף, בימים אלה החברה נמצאת בעיצומו של מהלך ארגוני-אסטרטגי אשר יחד עם ההשקעה המסיבית בטכנולוגיות חדשות בתחום העברת הדואר והחבילות, אמור להתאים את החברה לאתגרי השנים הבאות בתחום הקניות ברשת, ולשינויים בסביבה העסקית. כחלק ממיקוד החברה בתחומי הסחר המקוון הנכנס והיוצא ובנק הדואר עם דגש על חדשנות, הוחלט במהלך הרבעון השני של השנה על הקמת תשתית לניהול חממות טכנולוגיות בדואר ישראל״.

 

דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל: ״הגידול בהכנסות מתחום הסחר המקוון היה גבוה יותר בחציון הראשון של השנה מול הירידה בהכנסות מתחום הדואר המסורתי. גם בחציון הראשון של השנה המשכנו להשקיע במנועי הצמיחה של החברה עם דגש על תחומי הסחר המקוון ובנק הדואר, לצד פעילויות לשיפור השירות בתחום הדואר המסורתי. במסגרת היערכותנו להמשך הגידול בחבילות וכחלק משיפור השירות, פתחנו מאז תחילת השנה עשרות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ורשתות, המסתכמים כיום ליותר מ-500 נקודות. יחד עם יחידות הדואר אנו כיום גוף הריטייל הגדול בישראל עם למעלה מ-1,200 נקודות ברחבי הארץ, זאת בנוסף למערך של אלפי אוטומטים שפתחנו השנה בשיתוף חברת פז. בימים אלה יצאה החברה ב׳קול קורא׳ המזמין רשתות שיווק ועסקים לפתוח יחידות דואר בתוך העסקים, במודל של חנות בתוך חנות, שיאפשר לחברה להמשיך ולהציע מגוון שירותים בפרישה רחבה וברמת שירות גבוהה. במקביל לפעילות העסקית נעשית פעילות רחבה להתייעלות בכל המישורים, כולל צמצום שטחי נדל״ן ואופטימיזציה לוגיסטית  ותפעולית״.

 

הרווח הגולמי ברבעון עמד על 27.7 מיליון שקל, לעומת כ-32.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הגולמי בחציון עמד על 63.9 מיליון שקל, לעומת 72.9 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי בחציון עמד על כ-42 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד.

 

ה-EBITDAבחציון עמד על 100 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות), לעומת 73 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.