האיגוד האירופאי קנס חברות שילוח אווירי בגין עבירות של תיאום מחירים

סך הקנסות שהושתו על 14 חברות עומד על 225 מיליון דולר. הקנסות הגדולים ביותר ניתנו ל-Kuehne & Nagel ול-פנאלפינה, שתיהן שוויצריות


00:00 ,01.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

האיגוד האירופאי קנס 14 חברות שילוח אווירי בסך של 225 מיליון דולר בגין עבירות על חוקי ההגבלים העסקיים ותיאום מחירים.

הקנס הגדול ביותר, בסך 71.5 מיליון דולר, הושת על ענקית הלוגיסטיקה השוויצרית Kuehne & Nagel. חברה שוויצרית נוספת, פנאלפינה, ניצבת במקום השני בגובה הקנס, עם 61.9 מיליון דולר. שתי החברות שוקלות לערער על ההחלטה.

גם ענקית השילוח האמריקאית UPS ספגה קנס, בסך 13 מיליון דולר. על DHL Global Forwarding ועל Exel לא הוטלו קנסות, היות והחברות הודיעו מראש על מעשיהן לרגולטורים האחראים על ההגבלים הכספיים בשוק האירופאי.

לדברי העיתון "וול סטריט ג'ורנל", תיאום המחירים בוצע בארבע זירות שונות, כולל בשירותים מבריטניה למדינות הנמצאות מחוץ לאיחוד האירופאי, לארצות הברית ולסין, וכן ממחוזות הנמצאים בדרום סין ובהונג קונג ליעדים אירופאים.

"חברות צריכות לדעת שיש מחיר לחציית הקווים ולתיאום מחירים", אמר המפקח על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי ז'אק אלמוניה, "הקרטלים הללו משפיעים על בודדים ועל חברות שילוח בקווי סחר עיקריים".

יצוין שבחודש נובמבר 2011 הגיעה Kuehne & Nagel  להסכם טיעון עם משרד המשפטים האמריקאי, לפיו תשלם החברה קנס בסך 9.8 מיליון דולר על עבירה של תיאום מחירים.

בהודעה שהוציאה פנאלפינה - שגם היא הגיעה לעסקת טיעון עם משרד המשפטים האמריקאי, על תשלום קנס בסך 12 מיליון דולר - נמסר שהחברה תלמד את החלטת המפקח ותשקול את זכותה לערער בפני בית הדין של האיחוד האירופאי. עמדת החברה היא שקרוב לוודאי שלפעולותיה לא היתה השפעה על רמת המחירים אותם שילמו לקוחותיה.

החברה הוסיפה שהיא הגיעה גם להסכם עם משרד הסחר של ניו זילנד ושגובה הקנס הכספי אותו תשלם קיבל את אישור בתי המשפט. בהודעה לא נמסר גובה הקנס, אולם צוין שהליכים דומים, של עבירות כביכול על חוקי ההגבלים העסקיים בקנדה ובאוסטרליה, בוטלו, בעוד שהליכים נוספים, בשוויץ ובברזיל, עדיין נמשכים.