הבית הירוק של ICL

הקבוצה שינעה והיתה אחראית ללוגיסטיקה של הקמת המבנה המודולארי והסולארי, שהשתתף באולימפיאדה של האדריכלות הירוקה בסין


00:00 ,08.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת ICL נתנה חסות לפרויקט הבית המודולרי הבית הירוק, שהתקיים בחודש שעבר בדטונג, סין.

הבית הירוק הוקם במסגרת תחרות בינלאומית הנקראת Solar Decathlon, המהווה את האולימפיאדה של האדריכלות הירוקה. התחרות מתקיימת החל מ-2002 ולוקחות בה חלק 20 מדינות מרחבי העולם, המתמודדות על עשר קטגוריות בתחומי האנרגיה, הנדסת המבנה, אדריכלות ועוד.
 
הבית הירוק שתכננה נבחרת ישראל בבנייה ירוקה זכה במקום הראשון בתחום המים החמים, במקום השני בתחום הארכיטקטורה והנוחות ובמקום הרביעי בתחום הסולארי והשיווק.
 
במסגרת התחרות נדרשה כל נבחרת להקים מבנה סולארי שאינו מנצל את כל האנרגיה שהוא מייצר. כמו כן, עליו להיות בר השגה מבחינת עלויות, הנוחות למגורים ולהיות בעל עיצוב ארכיטקטוני מושך.

הנבחרת הישראלית, אותה הובילו סטודנטים ממכללת שנקר ביחד עם המרכז האקדמאי של המכללה למינהל, ויצ"ו חיפה ואוניברסיטת תל אביב, תכננה יחידת מגורים מודולרית בגודל של כ-85 מ"ר, המאפשרת הכפלה עתידית של גודלה בהתאם להתרחבות המשפחה שתגור בה.
 
תהליך הפירוק , האריזה, ההמכלה וההובלה של הבית הירוק לתחרות בוצע בניצוחה של ICL, שניהלה את תכנון הפירוק וההרכבה בארץ ובסין, כמו גם את השינוע והלוגיסטיקה המורכבת באתר בסין. במסגרת הפרויקט שלחהICL צוות ניהול, שליווה ופיקח על השלבים השונים. הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה עם צים.

הבית הירוק יוקם בקרוב בישראל ויאפשר להתרשם מהטכנולוגיות המתקדמות בעולם.