הסכם קיבוצי ראשון בחברת UPS בישראל

בין ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים: תוספות שכר משמעותיות, מענק חתימה, מתן קצבאות ביגוד ואש"ל ופתיחת קרן השתלמות. ליאור שגיא: "מברכים על ההסכם הקיבוצי שנחתם בהבנה מלאה ומכבד את הצדדים"


13:41 ,05.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת או. פי. אס. אי (שינוע בינ"ל) בע"מ - קבלן השירות המורשה של UPS בישראל - ליאור שגיא, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ויו"ר ועד הפעולה של החברה אבי אוסטואב, חתמו הבוקר (ד') על הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

 

חברת UPS הינה ענקית שילוח בינלאומית הפועלת בישראל באמצעות קבלן מקומי – חברת או. פי. אס. אי )שינוע בינ"ל) בע"מ. בישראל מועסקים בחברה כ-800 עובדים. תוקף ההסכם שנחתם הינו לשלוש שנים.

 

ההסכם כולל שורה ארוכה של סעיפים והסכמות המביאים לשיפור משמעותי בתנאי שכרם והעסקתם של העובדים. כך למשל נקבע כי העובדים יקבלו במהלך שנות ההסכם העלאות שכר של עד 5%, בהתאם לשכר ולוותק. במקביל ועם חתימת ההסכם, יקבלו העובדים מענק חתימה דיפרנציאלי.

 

כחלק מההסכם נקבע לראשונה כי לעובדים שישלימו שלוש שנות העסקה בחברה תיפתח קרן השתלמות, וכי כל העובדים המועסקים בתפקידי שליחים ייהנו מתשלומי אש"ל יומיים. לצד זאת כלל העובדים יקבלו לראשונה מדי שנה קצבת ביגוד, וסכום תלושי השי לחגים יועלה. הצדדים אף הסכימו על קיבוע והסדרה תקציבית של פעילות הרווחה בחברה במועדים ובחגים שונים. הורים לילדים עד גיל שנתיים יקבלו יום הצהרה בשנה בתשלום מלא. 

 

ההסכם מעניק לעובדים בטחון תעסוקתי, כאשר הוא כולל מנגנון המסדיר פיטורי עובדים בחברה (אם יהיו כאלה) בשיתוף ותוך הענקת משקל לדעת נציגות העובדים.

 

הסכמות נוספת שעוגנו בהסכם נוגעות לסעיף ההפרשות הפנסיוניות, ובו נקבע כי עובדי החברה ייהנו מההפרשה המקסימלית בסעיף פיצויי הפיטורים. עוד הוסכם כי תינתן עדיפות לעובדים קיימים בתהליכי איוש משרות בחברה.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר עם החתימה על ההסכם: "ברכתי שלוחה לכל הצדדים על חתימת ההסכם, שמביא לראשונה ובאופן מוסדר שיפור דרמטי בתנאי העסקתם של העובדים. הצדדים הצליחו לגשר על הפערים, ולהגיע בצעדים בוני אמון ותוך הידברות להסכם אשר מיטיב עם העובדים ותורם למערכת יחסי העבודה בחברה".

 

מנכ"ל החברה, ליאור שגיא, מסר: "החברה מברכת על ההסכם הקיבוצי שנחתם בינה לבין ההסתדרות החדשה. החברה שמחה שבתום 3 שנות מו"מ, נחתם בהבנה מלאה, הסכם המכבד את הצדדים ושהינו נדבך חשוב נוסף לשירות הטוב שמספקת החברה ללקוחותיה בכל רחבי הארץ".

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: "אין תחושה יותר עילאית מאשר להסדיר לראשונה את ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של עובדים. אני מברך את כל העוסקים במלאכה על ההסכם המצוין עליו חתמנו זה עתה. זהו הסכם אשר משקף את הוקרת התודה וההערכה למאות עובדי החברה, שהיא מחברות השילוח הגדולות בעולם וממובילות הענף בישראל".

 

יו"ר ועד הפעולה, אבי אוסטואב: "בסיומו של מו"מ ממושך הגענו להסכמות המחזקות את מעמד העובדים, המהווים את סוד ההצלחה של החברה. בטוחני כי יחד עם ההנהלה נצעד מעתה בשותפות למען המשך שגשוגה של החברה - ובמקביל לאופק וביטחון תעסוקתי לעובדים".

 

המו"מ לחתימה על ההסכם לווה מצד ההסתדרות ע"י ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה ענבל סופרו, עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ומשרד עוה"ד שילוני ושות'. כחברי ועד נוספים לצד אוסטואב משמשים צביקה פסקל ומיקי בוזגלו.

 

את החברה ליוותה במו"מ עו"ד אפרת דויטש, ומטעם החברה סמנכ"ל תפעול אילה וקסלר, סמנכ"ל כספים אבנר נחום וסמנכ"ל משאבי אנוש דנה ליברמן.