הקרגו קלאב נפרד מראובן מלצר

ארוע הקרגו קלאב השנתי של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל עמד השנה במפגש פרידה מרגש מראובן מלצר שעבד בשיתוף פעולה הדוק עם המגזר לאורך עשרות שנים. "נדיר למצוא כיום אדם בעל ראיית עולם כזאת ותודעת שירות מסוג זה אצל עובד ציבור", הודה לו אמיר שני יו"ר הארגון. את האר


00:00 ,18.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

כנס הקרגו קלאב השנתי התקיים השנה, לראשונה, בחסות כל הארגונים הפועלים מול מינהל המכס, קרי ארגון התאגידים של סוכני המכס, לשכת סוכני המכס ת"א, חטיבת הבלדרות הבינ"ל והאגוד הארצי של מחסני ערובה.

אל המפגש, שנערך ביום חמישי האחרון במרכז הכנסים "ישראל יפה" שבגני התערוכה, הגיעו למעלה ממאה אורחים ובמרכזו נערכה פרידה מראובן מלצר, שפרש לגמלאות לאחר 42 שנים במינהל המכס ובתפקידו האחרון כמשנה למנהל.

מלצר, שתמיד ראה בעבודתו, בתפקיד זה או אחר, שליחות וחובת ציבור נתקבל בחמימות רבה על ידי ציבור סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל ואת הארוע כיבדו בנוכחותם עו"ד אוריאל לין נשיא לשכת המסחר ת"א, סגנו אריה זייף וכן אודי שרון מנכ"ל DHL ישראל בשם חברות הבלדרות הפועלות בישראל.

"ראית בכולנו, סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, חברות הבלדרות והמחסנים הרישויים, כקהל לקוחותיך וברוח זו ביצעת את תפקידך. נדיר למצוא כיום אדם בעל ראיית עולם כזאת ותודעת שירות מסוג זה אצל עובד ציבור", אמר אמיר שני יו"ר ארגון התאגידים בדברי הברכה למלצר. שני הוסיף: "נאמנותך לתפקידך ומודעות השירות הגבוהה בנת ביננו לבין הנהלת המכס מערכת ראוייה של אמון הדדי ורבים מצאו אצלך תמיד אוזן קשבת".

שני ניצל את ההזדמנות ואת המעמד והודה מקרב לב גם לשלמה שרון, יו"ר הארגון הקודם, שפרש רק לאחרונה גם מתפקידו כמנכ"ל חברת UTi ישראל. "שלמה ליווה את הענף שנים רבות. היה פעיל שנים רבות בקידום פעילויות הארגון. תודה רבה על תרומתך הרבה".

לסגן נשיא לשכת המסחר תל-אביב, אריה זייף, היכרות רבת שנים עם מלצר, עת כיהן בעבר כמנהל אגף המכס והמע"מ וביחד עם ראובן היו שותפים בבניית מערכת מכס חדישה לשיפור המחשוב ותהליכי יבוא ויצוא. "הייתי מנהלו של ראובן במשך 7 שנים – שנים מיוחדות שאופיינו בהסכמים מול הפלשתינאים ומערכת המכס החדשה. ראובן היה דוגמא ומופת ל- civil servant אמיתי. תמיד הוא פעל בנעימות, באורך רוח, במקצועיות והוא תמיד האמין במה שעשה. על זה, כל הכבוד ויישר כח".

אודי שרון מנכ"ל DHL ישראל נכח בארוע ודיבר בשם חברות הבלדרות הפועלות בישראל. "לא יצא לי לעבוד מקרוב מול ראובן אבל בהחלט יצא לי לשמוע עליו רבות. תודה שעזרת לנו לקדם תהליכים רבים ומאד מורכבים ועל הגישה השירותית, הערכים הטובים והבנת הצרכים שלנו. המון תודה בשמי ובשם כל חברות הבלדרות בישראל".

יו"ר לשכת סוכני המכס בחיפה, חנן ויסמן, פתח בוידוי אישי: "כ'אחד הצעירים' דרכנו נפגשו במסדרנות המכס כשאתה כבר בתפקידך כמשנה למנהל המכס. בפגישה הראשונה הייתי נרגש מאד. להיפגש עם בכיר במכס לא היית דבר של מה בכך עבורי, אבל אתה בדרכך המיוחדת נתת לי אז את ההרגשה של שיח בין שווים. גם ברגעים שהיינו לבד – בשבילי זה היה זמן איכות. השארת חותם בכל תחום בו עסקת ורכשת לך אהדה גדולה בעקבות אישיותך המיוחדת. תודה על הכל.

ראובן מלצר היה נרגש ואמר דברים קצרים. "עבודתי כזרוע של מינהל המכס העמידה אותנו לעיתים במצב של חילוקי דעות ואף במצבים של הפעלת סמכויות שלטוניות. אבל, תמיד פעלנו מתוך שותפות והבנה. מדינת ישראל זקוקה לכלכה איתנה. חובתנו כמכס היא להשתלב בתהליך הזה, תוך הקפדה על הקשבה לצרכי הלקוחות. פעלתי כך לאורך שנים. נהניתי משיתוף הפעולה אתכם ומההפרייה ההדדית".

את דברי הברכה חתם נשיא לשכת המסחר ת"א, עו"ד אוריאל לין, שכמו קודמיו שיבח את מלצר על הרמה המקצועית הגבוהה שהפגין. ללין היכרות רבת שנים עם מלצר, עוד בתפקידו כממונה על הכנסות המדינה ובכהונתו הקצרה כראש מינהל המכס. "כולנו יודעים ששירות טוב במגזר הציבורי הוא אחד מהמפתחות להצלחת המשק", אמר לין. בדבריו ביקש לין להדגיש את תפיסת העולם של לשכות המסחר, תפיסה המאמינה בהורדת מכסים ומסים שתוביל להגברת התחרותיות במשק. "אני משוכנע שחלק גדול מההמלצות שלנו יבואו לידי ביטוי בהמלצות של ועדת טרכטנברג", אמר לין. בסיום דבריו לא חסך עו"ד לין במחמאות ליו"ר ארגון התאגידים אמיר שני, על פעילותו הרבה לקידום המגזר העסקי בישראל, במסגרת פעילותו כחבר הנהלה בכיר בלשכת המסחר ת"א וכראש ועדת הכספים.