חברת DSV: יום עיון מקצועי בנושא המגמות והשינויים בהסכם הסחר עם ארה״ב וקנדה

בנוסף עסק יום העיון המקצועי בחידושים ודגשים בחוקיות היבוא לישראל, שינויי חקיקה בעקבות עליית שער עולמי ועוד. ג׳קי זפרן: שמחים על הזכות ללמוד וללמד את לקוחותינו וכך נמשיך ונעשה


15:01 ,21.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DSV ערכה יום עיון מקצועי בנושא המגמות והשינויים בהסכם הסחר עם ארה״ב וקנדה, חידושים ודגשים בחוקיות היבוא לישראל, שינויי חקיקה בעקבות עליית שער עולמי ועוד.

 

את יום העיון פתחה עו״ד תהילה ורון, יו״ר ועדת היבוא בלשכה המשפטית במשרד הכלכלה אשר סקרה חידושים בתחום חוקיות היבוא, דגשים הנוגעים לחוקיות הנדרשת ביבוא טובין לישראל כגון: היבטי סימון, יבוא מארצות אסורות, כופר כסף, ועדת היבוא, תקן ומרשם היבואנים (על פי תיקון לפקודת היבוא והיצוא, החל מיום ה-01.04.18 חובה על כל יבואן המייבא טובין החייבים בתקן רשמי, להירשם במרשם היבואנים). 

 

עו״ד איריס וינברגר, מנהלת תחום מיסים עקיפים (שותפה) במשרד הרצוג פוקס נאמן ולשעבר, סגנית בכירה ליועץ המשפטי לרשות המסים, סקרה את השינויים החקיקתיים בעקבות עליית מערכת שער עולמי שכן בוצעו תיקוני חקיקה נרחבים בפקודת המכס.

את יום העיון חתם  מר דוד חורי, מנהל תחום בכיר יצוא וכללי מקור, מנהל המכס ברשות המיסים אשר נתן סקירה כללית על הסכמי הסחר שבתוקף וכן הסכמי סחר שבתהליכי משא ומתן.

 

כמו כן הוסבר על התיקון להסכם הסחר עם ארה״ב, אשר יכנס לתוקף החל מתאריך 01.07.18, לפיו רשאי כל צד להסכם להגיש הצהרה חתומה על ידי היצרן או הספק של הטובין במדינת הייצור, אשר תוגש על גבי החשבונית, או מסמך מסחרי אחר במקום הגשת תעודת מקור והוצגו לראשונה העדכונים החדשים.

 

יום העין היה פורה ונשאלו שאלות רבות וחשובות. הלקוחות שמעו את החידושים ממקור ראשון וניתנה להם ההזדמנות ללמוד ולהבין את השינויים הרגולטורים החשובים שבוצעו בסחר הבינלאומי של ישראל.

 

ג׳קי זפרן, מנהל מקצועי עמילות מכס בחברת DSV סיכם את היום: ״הליכי היבוא למדינת ישראל כרוכים במארג חקיקתי מאוד לא פשוט ואנו שמחים על הזכות ללמוד וללמד את לקוחותינו וכך נמשיך ונעשה״.