חברת פריץ נבחרה לאחת מ-100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן

חברת השילוח והלוגיסטיקה הגיעה למקום ה-80 בסקר BDI שנערך כבר 14 שנים והיא החברה היחידה ברשימה מתחום שרשרת האספקה. יונתן שרצר, סמנכ״ל משאבי אנוש בפריץ: שמים דגש על אנשים, משקיעים בהדרכות והכשרות עובדים


11:20 ,10.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מזה 14 שנים מקיימת חברת BDI סקר בקרב עשרות אלפי מועסקים שמטרתו לברר שתי סוגיות: מי הן החברות הנחשקות ביותר לעבוד בהן ומה הפרמטרים שהעובדים מדרגים כהכי חשובים אצל המעסיקים שלהם. 

 

רשימת מאה החברות שפורסמה בתחילת השבוע (ראו לינק) כללה חברות בקטגוריית הפיננסים, תעשיות, שירות ציבורי, מסחר ושירותים, חברות ממשלתיות והייטק וטכנולוגיה, וכללה, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שלה, חברה מתחום הלוגיסטיקה: חברת פריץ שהגיעה למקום ה-80 המכובד תחת קטגוריית ״מסחר ושירותים״. 

 

חברת פריץ היא החברה היחידה מתחום שרשרת האספקה אשר נמצאת ברשימה מכובדת זו, שכוללת חברות מהמובילות במשק וללא ספק מדובר בהישג מרשים מאוד.  

 

לרגל החדשות המשמחות שוחחה מערכת PORT2PORT עם יונתן שרצר, סמנכ״ל משאבי אנוש בפריץ, אשר ציין כי מדובר בתחושת גאווה גדולה להיות חלק מרשימה שכוללת חברות גדולות ומכובדות במשק הישראלי. ״אנחנו גאים להיות חלק מרשימה זו ואני סבור שהרווחנו את מקומנו ביושר״, ציין. 

 

- מה הופך את פריץ למקום עבודה כל כך טוב עבור העובדים? 

 

יונתן שרצר: ״אני חושב שזה מתחיל בהון אנושי שהוא מהטובים בענף. אנחנו שמים דגש גדול מאוד על אנשים בחברה, משקיעים בהדרכות והכשרות עובדים, תכניות עתודה ניהולית, תכנית מצוינות ומספר רב של תכנים נוספים. רק לשם המחשה בשנה ממוצעת מועברות בחברה 12 אלף שעות הדרכה. אנחנו מאמינים בקידום ההשקעה בהון האנושי והעובדים מרגישים ומעריכים את זה. לאורך השנים שעבדתי בפריץ תמיד ראיתי עד כמה התפיסה הזו שמה אותנו איפה שאנחנו היום. עובדים מתקדמים, משנים תפקידים באופן מהותי וכל מי שרוצה הזדמנות בחברה להוכיח את עצמו, מקבל אותה״.  

 

״בנוסף, יש משהו מאוד ערכי בפריץ שמחבר את העובדים שרוצים להיות חלק מארגון שהם מאמינים בערכיו וגאים לספר שהם עובדים בו. אנחנו מוציאים לפועל תכנית מעורבות קהילתית מאוד רחבה כך שכל חודש יש פעילות אחרת עם עמותות שונות ומגוונות. כחלק מכך, פריץ קיבלה גם תקן אחריות חברתית – תקן 10,000. זה תקן שעוסק בהיבטים חברתיים וסביבתיים של החברה בהתנהלותה שהם כמובן הרבה מעבר לציות. ועוסק בהתנהלות אתית, תפיסה חברתית מול כל בעלי העניין של החברה. חמש חברות בלבד מכלל החברות במשק הישראלי הן בעלות התקן הזה״.

 

-  מה מייחד את פריץ לעומת חברות אחרות בתחום הלוגיסטי?  

 

יונתן שרצר: ״יש משהו חמקמק שקשה להגדיר אבל אם מישהו עובד בחברה או בענף הוא יודע בדיוק מה הוא ׳ה-DNA הפריצי׳. אנחנו באים עם תרבות של עבודה קשה, מאוד Hands on ואיכות לא מתפשרת ללקוחות שלנו אבל מצד שני יש הווי ארגוני של המון הומור ותרבות מאוד כיפית. בנוסף, יש בחברה קשר מאוד חזק בין הנהלת החברה לעובדים. מנהלי החברה בכלל והנהלתה בפרט שמים דגש ועושים מאמצים גדולים לשמוע את רחשי הלב של העובדים, לשים אותם בקדמה ולתת להם בכנות להשפיע. כחלק מכך, אנחנו מייצרים המון אינטראקציות עם העובדים כך שאנחנו בדיאלוג איתם כל הזמן דרך שיחות אישיות, סקרים ארגוניים, אפליקציה ארגונית, ימי קליטה, שיחות חתך, פורומים שונים ומגוונים ועוד. כעדות לקשר הזה אני תמיד מתרגש לראות כיצד מתנהלים בחברה מפגשי שולחן עגול. אנו מקיימים מספר מפגשים כאלה כל שנה ביחד עם מנכ״ל החברה, שי בן גרא, כאשר המטרה היא לנסות להיפגש עם כמה שיותר עובדים מכל הסניפים, וזה תמיד נעשה באווירה מאוד טובה ופתוחה, והעובדים מעלים נושאים שמעסיקים אותם וגם הרבה הצעות לשיפור השירות ללקוחות החברה. דרך המפגש העובדים רואים שיש התייחסות מאוד רצינית למה שהם אומרים, ושדברים נפתרים. 

 

״ניתן לומר שהנהלת החברה מאוד מחוברת לעובדים, לא רק המנכ״ל אלא גם הסמנכ״לים ושאר המנהלים, וזה דבר שהוא לא מובן מאליו. מעבר לכך אנחנו מקפידים להיות מעסיק הוגן, ולשמור על תרבות ארגונית נאותה וסביבת עבודה נעימה״.