ישראל תארח כנס של הפדרציה העולמית של המשלחים הבינלאומיים

בכנס האחרון שהתקיים בציריך השתתף היועץ המשפטי של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים עו"ד שמואל גרוסמן


13:30 ,30.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני מספר ימים התקיים בציריך הכנס השנתי של FIATA,  הפדרציה העולמית של המשלחים הבינלאומיים.

 

את ישראל ייצג בכנס  עו"ד שמואל גרוסמן  ממשרד גרוסמן, זינגר, גלעד ושות', היועץ המשפטי של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בישראל.

 

בכנס קיים גרוסמן פגישה עם נשיא פיאטה פרנצ'סקו פריסי ובה סוכם כי בקרוב יבקר פריסי בישראל וייפגש עם ראשי ארגון התאגידים.

 

לקונגרסים השנתיים של FIATA מגיעים מאות משלחים בינלאומיים מרחבי העולם ומתקיים בהם רב שיח בכל הנושאים הרלבנטיים לשילוח בינלאומי ועמילות מכס.   

 

בכנס בציריך נדונו סוגיות מקצועיות חשובות הנוגעות למשלחים בינלאומיים וסוכני מכס: עמידה בסטנדרטים מורכבים של דיווחים מקדימים לפני הטענת המטענים; אחריות סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים כלפי לקוחותיהם; תופעות של מעשי מרמה ו"עוקץ" במהלך הובלת המטענים; ניהול סיכונים בשילוח הבינלאומי; הצגת קוד חדש במשפט הימי הגרמני ועוד.

 

ישיבות הכנס והפורומים השונים מתנהלים תחת אזהרה להימנע מכל הפרה של דיני ההגבלים העסקיים, לרבות תיאומי מחירים, חלוקת שווקים או לקוחות, או כל פגיעה אפשרית אחרת בתחרות העסקית. FIATA מדגישה את מדיניותה הברורה, להקפיד על דיני ההגבלים העסקיים בכנסים מקצועיים, המאכלסים משלחים בינלאומיים ועמילי מכס המנהלים עסקים מתחרים.

 

הכנס הבא יתקיים בחודש אוקטובר באיסטנבול. בציריך הוזמנה ישראל להציג את מועמדותה לארח את אחד הכנסים הקרובים של מדינות המזרח התיכון ואפריקה.