לקוח אחד משפיע על שרשרת האספקה, הלוגיסטיקה ומחירי ההובלה האווירית הגלובלים: אפל

לדברי אנאליסטים, החברה, שכבשה כבר את שוק הטלפונים החכמים וטבלטים, בדרכה להשתלט על שוק נוסף: שרשרת האספקה האלקטרונית


00:00 ,06.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ברוב המקרים, לא יכול לקוח בודד אחד להשפיע ישירות על מחירי ההובלה האווירית. הדברים שונים, אבל, כשללקוח קוראים אפל.

כשאפל השיקה את האייפד, מחירי ההובלה האווירית מסין לארצות הברית קפצו ב-20%. המצב הזה יכול לחזור על עצמו בחודש ספטמבר, אז מתכוונת ענקית הטכנולוגיה להשיק את הדור הבא של האייפון, בנוסף לאייפד מיני ולאייפוד נאנו המחודש. לפי הדוחות, חברת Foxconn, אחת הספקיות הראשיות של אפל, כבר מייצרת את הגרסה החדשה של האייפוד. ענקית המשלוחים DHL תהיה, לפי השמועות, אחת הלקוחות העיקריות.

לאפל יש השפעה רצינית לא רק על השוק הלוגיסטי. לדברי דוח חדש, שחובר על ידי HIS iSeuppli, אפל תשקיע קרוב ל-28 מיליארד דולר על מוליכים במהלך 2012, כמעט כפול מההשקעה של המתחרה הקרובה ביותר שלה, סמסונג.

אמר מייסון רובלס-ברוס, האנאליסט הבכיר לענייני מוליכים ב-HIS: "ידוע שאפל השתלטה כבר על שוק הטלפונים החכמים והטבלטים. מאחורי הקלעים, החברה בדרכה להשתלט על שוק נוסף: שרשרת האספקה האלקטרונית".