לשכת המסחר ת"א והמרכז: מעסיקים מעדיפים אקדמאים

המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז וארגון מנהלי הרכש השיקו מסלולי לימוד חדשניים בתחומי הרכש והלוגיסטיקה. מסקר שערכו עולה כי, מעסיקים מעדיפים עובדים בעלי השכלה אקדמאית ותעודת הכרה בינלאומית


00:00 ,28.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז וארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל השיקו מסלולי לימוד חדשניים בתחומי הרכש והלוגיסטיקה. מסקר שערכה המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז בקרב 120 מעסיקים בתחומי הרכש והלוגיסטיקה עולה כי, רוב המעסיקים (71%) חושבים כי רמת השכר של העובדים בתחום נעה בין 6000-7000 שקלים, 6% סוברים כי רמת השכר נעה בין 5000-6000 שקלים ו-24% מודים כי הם פשוט אינם יודעים מהי רמת השכר המקובלת בענף.

בתשובה לשאלה "מה לדעתך צריכה להיות רמת ההשכלה של אלה העובדים בתחום הרכש והלוגיסטיקה?" ענו 40% מבעלי החברות כי לדעתם העובד צריך להיות בעל תואר אקדמאי, השאר- 60% ענו בהתאמה כי דרושה השכלה תיכונית (30%) או השכלה מקצועית (30%).

על השאלה "מהי העדפתך, עובד שלמד את תחום הרכש והלוגיסטיקה במכללה מקצועית או אחד שלמד את התחום בשטח? ענו 47% מהנשאלים כי הם מעדיפים בוגר מכללה מקצועית, 41% העדיפו מישהו שלמד בשטח ול-12% אין דעה מוצקה בנושא.

בנוגע לשאלה האם לדעתך לימוד רכש ולוגיסטיקה מחייב תעודת הכרה בינלאומית ? ענו מרבית הנשאלים (70%) - כי הלימוד מחייב תעודת הכרה בינלאומית, 23% ענו כי אין צורך בתעודה שכזו ו-7% ענו כי אין הדבר משמעותי להם לניהול העסק.

על השאלה "האם היית מעדיף להעסיק עובד עם תעודת הסמכה בינלאומית?" ענו מרבית מבעלי החברות (70%) כי הם מעדיפים עובד עם תעודה שכזו.

על השאלה "האם להערכתך לימודי הרכש והלוגיסטיקה צריכים להיות משולבים זה בזה?" ענו 82% מבעלי החברות כי הלימודים צריכים להיות משולבים, 12% ענו שאין צורך לשלב לפי דעתם בין המקצועות ואילו 12% אמרו כי אין להם דעה מוצקה בנושא.

לדברי לבנת קיזנר, מנהלת המכללה העסקית של לשכת מסחר ת"א והמרכז, הסקר מצביע על השינויים המתחוללים בעולם בתחום הרכש והלוגיסטיקה המתבטאים בצורך בהכרה מקצועית בינלאומית והשילוב הנדרש בין לימודי הרכש ללימודי הלוגיסטיקה. "לאור שינויים אלו החלטנו במכללה העסקית, במשותף עם ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל להתאים את תכניות הלימוד לשינויים בענף ופתחנו לאחרונה מסלול חדשני המשלב בין לימודי ניהול הרכש ולימודי הלוגיסטיקה."

לדברי קיזנר, מערך הלימודים של תוכניות ההסמכה בקורסי הרכש והלוגיסטיקה כולל 200 שעות לימוד אקדמאיות והוא מעניק ללומדים תעודת הסמכה בינלאומית: CPLM)  CERTIFICATPURCHASING & LOGISTIC MANGER) המוכרת על ידי הפדרציה הבינלאומית לרכש והספקה IFPSM ועל ידי ארגון הלוגיסטיקה האירופאי ELA.

זאב אברמסון, מנכ"ל ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל, האחראי לצד התוכני והמקצועי של המסלול החדש מציין כי הדרישות להסמכה בינלאומית מחייבות הן צבירת ניקוד מלימוד תיאורטי והן מניסיון מעשי. לדבריו, תחום שרשרת ההספקה (רכש, לוגיסטיקה, תפעול ועוד) מאופיין בגידול מתמיד של ביקוש לעובדים, גם בעתות משבר, ולכן הביקוש לקורסים הללו רק הולך וגדל.

עוד נמסר כי, מסלול הלימוד במכללה העסקית כולל תכנים ייחודיים כגון: הסמכת SAP; עבודה יישומית על תוכנה אינטראקטיבית למנהלי רכש, יישומי לוגיסטיקה ורכש מתקדמים. כמו כן, הוא מלווה בספר חדש ב"ניהול רכש מתקדם" אשר נכתב במיוחד עבור הקורס והוצא לאור רק לאחרונה על ידי לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

את מסלול הלימוד החדש ערכו וילוו ד"ר שי רוזנס, מרכז אקדמי במכללת רופין ומרצה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת"א וד"ר צבי לביא CPCM, DBA – בעל רזומה של מעלה מ-45 שנים בתחום הרכש הלוגיסטיקה וההדרכה, כותב הספרים "ניהול רכש הלכה למעשה" ו-"ניהול רכש מתקדם".