מחקר של UPS: אחוז גדול מהקניות ברשת נעשות דרך הסמארטפון

בקרב הרוכשים דרך הסמארטפון חל גידול של 46% משנת 2015 לשנת 2016. משתמשי הסמארטפון עושים כ-7 רכישות בממוצע ברבעון


11:25 ,14.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

במחקר עולמי של UPS שנעשה בנושא Online Shopping עולה כי 40% מהרוכשים באינטרנט עושים זאת דרך הסמארטפון, 40% בטאבלט ורק 20% דרך מחשב נייד או נייח.

 

כמו כן, משתמשי הסמארטפון עושים כ-7 רכישות בממוצע ברבעון לעומת כ-3 רכישות שעושים משתמשי המחשבים. עוד נמצא כי 4 מתוך 10 משתמשי סמארטפון עושים קנייה דרכו. נושאים אלה ואחרים יוצגו בפני בכירים מהמשק בישראל בכנס "הצצה אל העתיד" שמארגנת החברה השבוע בישראל.

 

בנוסף עולה כי 58% רוכשים און-ליין, 16% עושים השוואת מחירים ברשת ובחנות הפיזית ומחצית מהם בוחרים לקנות און-ליין. ב- 2016 וב- 2015 הסמארטפון הפך לכלי פופולארי לחיפוש אחר מוצרים; 56% השתמשו בו לחיפוש מוצרים. ב- 2016 44% רכשו דרך הסמארטפון לעומת 30% ב- 2015, גידול של 46%.

 

ממצא חשוב נוסף מעיד על הגידול שחל במשלוח לכתובת אלטרנטיבית; בשנת 2014 רק 26% העדיפו לשלוח לכתובת שונה מהכתובת הרשומה ואילו ב- 2016 למעלה משליש (35%) העדיפו זאת, דבר המראה על גידול מתמיד ומעיד על הביקוש הרב שיחול בשנים הקרובות למשלוחים לנקודות קצה שונות מאשר כתובת מקום המגורים.

 

המקומות המבוקשים ביותר למשלוח שאינם כתובת המגורים הם 7% לחנות פיזית, 6% לחברים או משפחה, 5% לכתובת נוספת מאושרת, 5% למקום העבודה, 3% חנות נוחות ו- 3% ללוקר.

 

עוד נמצא כי 45% מהקונים ברשת מוגדרים כ"ציידי" דילים אשר מקבלים סיפוק מהחיפוש אחר העסקה הכדאית והמשתלמת ביותר, אולם הם עושים זאת גם על ידי השוואה ובדיקה מול החנויות המסורתיות ולא רק על גבי הרשת. בנוסף, 36% מעידים שקניות מרגיעות אותם.

 

77% מהקונים ברשת מחוברים לרשתות החברתיות. כ-7 מתוך 10 (68%) משתמשים בפייסבוק, מחצית מהם משתמשים ביוטיוב וכשליש מצייצים בטוויטר. כרבע מהנשאלים רכשו דרך הרשתות החברתיות. בנוסף, 17% מהקונים העידו כי הם מתכננים לקנות פחות בחנויות המסורתיות ולהעביר את חיפוש הקנייה והקנייה עצמה לערוצים הדיגיטליים דרך מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים.