עלויות חריגות בתחנות הסגר בנמלי הים בגלל בעיית כוח אדם

שחרור טובין מתעכב בגלל שאישורי יבוא אינם מטופלים במסגרת זמן סבירה והעלויות יגולגלו על הצרכנים. הנתונים ממכתב ששלח ויו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אמיר שני למנכ"ל משרד החקלאות


13:07 ,07.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ירידה ניכרת ברמת השירות בתחנות ההסגר בנמלי הים באשדוד ובחיפה.

 

כך עולה ממכתב ששלח יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אמיר שני למנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר רמי כהן.

 

במכתב מתלונן שני שלאחרונה קיבל הארגון תלונות רבות בגין עלויות יבוא חריגות, עקב המחסור בכוח אדם בתחנות ההסגר. כל, למשל, כתב שני שאישורי יבוא, שבעבר ניתנו בתוך יום, אינם מטופלים במסגרת הזמן הסבירה ושחרורם משתהה למשך מספר ימים.

 

מבדיקה שנערכה בנושא, כתב שני לכהן, עולה שהעיכובים נובעים בעיקר ממחסור מתמשך בכוח אדם בתחנות ההסגר. לאחר שכבר נעשתה פנייה בנושא, נודע כי המצב צפוי אף להחמיר בתחנת ההסגר חיפה בתוך מספר ימים.

 

כתב שני: "העלויות החריגות המושתתות על קהיליית היבואנים, אותן גובות חברות הספנות בגין חיובי אחסנה בנמלים והשהיית מכולות, יועברו ללא ספק לצרכנים".

 

שני הוסיף, כי בעיית כוח האדם באשדוד היתה ידועה מראש, אולם המשרד לא נערך בכדי להתמודד עימה ולמזער את הנזק.

 

ממשרד החקלאות לא התקבלה התייחסות לדברים.