פיאטה ברכה את ישראל על הסדר הסליקה עם יאט"א

במסגרת הכנס האחרון של הפדרציה הבינלאומית למשלחים בינלאומיים הציג עו"ד שמואל גרוסמן את הסדר הסליקה שהושג בין ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בישראל ליאט"א


11:51 ,21.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד שמואל גרוסמן הוזמן בכנס פיאטה (הפדרציה הבינלאומית למשלחים בינלאומיים), שהתקיים בחודש שעבר בציריך, להציג את הסדר הסליקה שהושג בין ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בישראל לבין ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א.

 

גרוסמן השתתף בכנס כנציג הישראלי בוועדה לעניינים משפטיים של הפדרציה.

 

ההזמנה להציג את הסדר הסליקה באה בהמשך לסיוע שנתנה הפדרציה הבינלאומית למשא ומתן שבין ארגון התאגידים ליאט"א במהלך השנה האחרונה.

 

בכנס הקודם, שהתקיים במרץ 2015, נפגש גרוסמן עם מנהלי תחום השילוח האווירי בפיאטה ודן איתם בנושא. בכנס זה השתתף גם מנהל תחום המטענים בהנהלת יאט"א.

 

בהרצאתו של גרוסמן הוצגו עיקרי הסדר הסליקה (הסדר ה-CASS), הכוללים שורה של תנאים שנקבעו בהחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, כגון אפשרות רחבה הניתנת לסוכני המטען למתן הודעת מחלוקת על כל חיוב, מכל טעם שהוא, בלא שסוכן המטען החולק על החיוב יוצא ממסגרת הסדר הסליקה, וכן שימוש מבוקר במידע המצוי במערכת הסליקה, ללא אפשרות לזהות נתונים מסחריים ספציפיים.

 

במקביל הגיעו נציגי ארגון התאגידים ונציגי יאט"א להסדר על שימוש מצומצם וחריג בדרישה לערבויות בנקאיות, או בדרישה לבחינת איתנות פיננסית של סוכני המטען, ועל הסדרה של טיפול נאות ומידתי במקרים של מחדלי פירעון (בלי לגרוע מזכותו של סוכן המטען לתת הודעת מחלוקת על חיוב).

 

ראשי פיאטה ברכו את גרוסמן על ההסדר, שתנאיו משופרים לעומת תנאי הסדרים דומים במדינות אחרות. תודה מיוחדת ניתנה על ידי גרוסמן לנשיא פיאטה לשעבר ביל גוטליב, על עזרתו הרבה בנושא.