פליקס פניאס פורש לגמלאות

סמנכ"ל מעברים יבשתיים בחברת UTi ישראל פורש לאחר קריירה ארוכה בענף השילוח ועמילות המכס, שהחלה עוד בשנת 1966. "תודה לכולם. אמשיך ואעמוד לרשות חוג לקוחותיי ולכל המעוניין בכל עצה, בקשה ועזרה שתידרש"


00:00 ,14.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

פליקס פניאס, סמנכ"ל מעברים יבשתיים בחברת UTi ישראל, פרש בתחילת החודש לחופשה, לקראת יציאתו לגמלאות בפברואר 2012. פניאס חותם דרך ארוכת שנים בענף והוא מאנשי המקצוע הותיקים בתחום.

את דרכו בענף החל פליקס פניאס בשנת 1966, מיד עם שחרורו בצה"ל, כעמיל מכס בחברת אליהו ברנשטיין. משנת 1968 ועד ימינו אלה, עבד פניאס ב"סחר ושירותי ים" על כל גלגוליה: החל משנת 1998 ניהל את סניף "טרנסכלל סחר" בחיפה, עד האיחוד עם "ניו-לוג" באוקטובר 2007. אז מונה לתפקיד סמנכ"ל מעברים יבשתיים והוא פיתח את תחום הסחר עם המגזר הערבי, הסחר עם מדינות ערב, בעיקר עם מצרים וירדן.

נציין כי פניאס היה מיוזמי רעיון הקמת המיזם OCI שמאגד חברות שילוח המספקות שירותי קונסולידציה, שלא דרך סוכני אוניות ןבאמצעות שטר מטען עצמי. פניאס גם כיהן כמנהל חברת "נטרה ספנות".

פניאס ביקש להודות לכל הגורמים והגופים שעבד מולם לאורך השנים, הנמלים, המכס, לשכת המסחר, התאחדות התעשייניים, משרד הבריאות, לשכת סוכני המכס חיפה, ארגון התאגידים של סוכני המכס וללקוחות. "הרשימה ארוכה מאוד ואני מתנצל מראש אם שכחתי מישהו", ציין.

"במשך כל שנות עבודתי צברתי ידע רב. אעמוד לרשות חוג לקוחותיי ולכל המעוניין בכל עצה, בקשה ועזרה שתידרש".