קריאף ניהלה פרוייקט מורכב לשינוע חלקים של סולקני הגופרית החדשים עבור חברת החשמל

במסגרת פרוייקט רחב היקף ובעלות של מיליארדי שקלים שמיישמת חברת החשמלשינעה חברת השילוח חלקי מתקן ענק מנמל מאסאן שבקוריאה לנמל חיפה במסירה ישירה


00:00 ,25.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת פרוייקט ענק להפחתת פליטות של גזים בתחנות הכוח הפחמיות של חברת החשמל יובא השבוע, בפרוייקט לוגיסטי מורכב, חלקים עיקריים של סולקני הגופרית (F.G.D - Flue Gas Desulphurization) מיצרן הציוד DOOSAN -דרום קוריאה. ציוד זה מיועד לתחנת הכוח "אורות רבין יחידות 5 ו-6" ומהווה חלק מפרויקט רחב היקף שמיישמת חברת החשמל בעלות של מיליארדי שקלים לשיפור איכות גזי הפליטה של יחידות הייצור הפחמיות.

במכרז פרוייקט השינוע המורכב זכתה השילוח קריאף, נציגתה של JAS פרוייקטים בישראל, ולצורך ביצוע ההובלה הימית נחכרה האונייה LIBERTY - אוניית מטען כללי ייעודית וחדישה (משנת ייצור 2011) המתמחה במשלוחים כבדים במיוחד.

האניה הגיעה לארץ הישר מנמל Masan שבדרום קוריאה בשבוע שעבר ונקשרה ברציף הקישון בנמל חיפה, כשבבטנה 5,000 מ"ק של מטען.

על מנת למנוע עיכובים ולמזער נזקים לציוד ייחודי זה, תיאמו מדור השינוע של מחלקת היבוא בחברת החשמל וחברת קריאף הליך של "מסירה ישירה" עם חברת נמל חיפה.

מחברת קריאף נמסר כי שלשום נפרק חלק גדול של המטען ואתמול בבוקר יצאה האוניה לדרכה לאחר שהושלמה מלאכת הפריקה. שוויו של המטען ששונע -מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים.

מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת קריאף, מר איתן קריאף, ונציג חברת החשמל, מר סאמי קרא הביעו הבוקר סיפוק רב מהתנהלות הפרוייקט והודו לאליחי ישראל מנהל סניף קריאף בחיפה.

מחברת החשמל נמסר הבוקר כי הפרויקט הלוגיסטי של הובלת הציוד אשר תואם ובוצע בשיתוף פעולה מלא בין החברות (היצרן DOOSAN, חברת החשמל וחברת קריאף) הושלם בהצלחה רבה הודות למקצוענות של המעורבים בפרויקט והודות להכנות המדוקדקות שנועדו למנוע תקלות ונזקים לציוד יקר ערך העתיד לשפר את איכות חיי תושבי מדינת ישראל.