רק 19% מהקונים באירופה מבצעים קניות בסמארטפון

סקר חדש של UPS מגלה על הרגלי הקנייה של צרכנים מרחבי העולם, עם השפעה מכרעת לרכישות בסחר האלקטרוני


12:11 ,14.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית השילוח הבינלאומי UPS מפרסמת את ממצאי אחד המחקרים הגדולים שנעשו על הרגלי והתנהגות צרכנים הרוכשים ברשת.

 

מהממצאים עולה כי השוק האמריקאי פתוח לטרנדים חדשים במדיה החברתית ובטכנולוגיה. בולטת במיוחד העובדה שרכישות באמצעות טאבלטים מתבצעות שם יותר מאשר בכל שוק אחר. 58% הצהירו שיוסיפו פריטים לקניה על מנת להיות זכאים למשלוח חינם, 83% מוכנים להמתין יומיים נוספים למשלוח כל עוד הוא ללא עלות, 68% רואים בהחזרה ללא עלות רכיב הכרחי, רק 44% מהקונים הביעו שביעות רצון בנוגע לגמישות המשלוחים, מועד המסירה או המסלולים.

 

בשוק האירופאי מאמצים בהדרגה טכנולוגיות חדשות. רק 19% מבצעים קניות בסמארטפון, הכי מעט ביחס לשווקים האחרים שנחקרו, רק 40% משתמשים באפליקציות רכישה (בהן גם ניתן לצפות בחוות דעת). רוב הרכישות נעשות בחנויות ו- 61% מעדיפים להתייעץ עם חבר ולא דרך רשת חברתית או אתרי אינטרנט.

 

צרכנים אירופאים מצפים לחוויית קנייה מקוונת משכנעת ולחופש לבחור מתי ואיך יקבלו את הפריטים שהזמינו. 32% מהצרכנים מדווחים שהיו מעדיפים שהמוצר ישלח למיקום שונה מאשר לביתם, עלייה של 23% מהסקר של 2014.

 

סמנכ"ל השיווק של UPS אירופה סקוט אובוקון: "עם התקדמות הטכנולוגיה, ציפיות הלקוח משתנות. הלקוח כיום דורש נוחות ומידע מקיף כאשר הוא מבצע רכישה מקוונת. UPS מאפשרת למשווקים לענות על ציפיות מאתגרות אלו ולמצוא פתרונות שיביאו להצלחה מול הלקוחות, בייחוד עם UPS My Choise, שהופך את תהליך המשלוח לאישי יותר".

 

אמנם מידע מפורט אודות מוצר ותוכן מקוון לא יכולים להחליף את החוויה האישית של מוכר-לקוח, אך הוא יכול לחשוף את הלקוח למוצר ולאיכויותיו, כאשר הצרכן עורך סקר שוק מקוון לפני ביקור בחנות. רק 59% מהקונים מרוצים מכמות המידע שהם מקבלים על המוצר לפני הרכישה. 52% היו מעדיפים לדעת את התאריך שבו צפויה הגעת המוצר שהזמינו ולא את מספר הימים שייקח לו להגיע.

 

35% מהצרכנים משווים מחירים באמצעות הסמארטפון בזמן שהותם בחנות. מדיה חברתית נמצאה כמשפיעה על רכישות אונליין ונמצא כי אחד מכל שלושה צרכנים אירופאים (מרוצים או מאוכזבים) הביעו את דעתם על חוויית רכישה במדיה החברתית.

 

אפשרויות משלוח פשוטות ומדיניות החזרות גמישה גם הן חשובות. רק 53% מהקונים מדווחים על שביעות רצון בנוגע להחזרות/החלפות. זמן המשלוח אף הוא גורם משמעותי - 58% מהקונים ביטלו תהליך רכישה לאחר שמשך הזמן עד למועד המסירה שהוצג היה גבוה, או שלא הוצג תאריך ברור למשלוח. משלוח חינם ממשיך להיות גורם משמעותי להזמנה כאשר 67% מצהירים שימתינו למשלוח 1-3 ימים נוספים במידה והמשלוח יהיה ללא עלות.

 

בשוק האסייתי 45% מהנשאלים יעדיפו שהמשלוח יגיע למיקום שאינו ביתם. 33% טענו שכאשר אינם בבית על מנת לקבל את החבילה, הם יעדיפו שהחבילה תגיע לנקודת איסוף מסודרת, בה היא תמתין להם עד שיתפנו לאסוף אותה. הקונים האסייתיים הם משתמשי הטכנולוגיה הכבדים ביותר והכי פחות סבלניים, כאשר 27% מצפים למשלוח באותו יום, ו-48% מצפים למשלוח ביום למחרת.

 

בשוק הברזילאי יותר ממחצית (56%) מהרכישות נעשות באינטרנט. 64% הצהירו על השפעת חוות דעת וביקורות ברשת החברתית על קניה מתוכננת. בין הבעיות שהועלו, 39% דיווחו על בעיות בצפייה בתמונה ברורה של המוצר, 31% טענו לקשיים בצפייה בפרטי המוצר, 34% התקשו בהשוואת מוצרים ו - 38% הביעו מוכנות להמתין 11 ימים ומעלה על מנת שהמשלוח יהיה בחינם.

 

הקונה המקוון המקסיקני מתאפיין גם כמאמץ שינויים וגם כמתקשה להסתגל. ביחס לשווקים שנבדקו, השוק המקסיקני מאופיין בצרכנים שרוכשים הכי הרבה בחנויות לא מקוונות ומביעים חשש מפני גנבות פרטים אישיים ואמצעי תשלום באינטרנט, ומצד שני 43% דיווחו על שימוש בסמארטפונים כדי לערוך סקר שוק. רק 35% החזירו מוצרים שנרכשו אונליין, הכי מעט מול השווקים שנבדקו.

 

המחקר נערך באמצעות  comScore.comובדק 19,000 קוני אונליין מארה"ב, ברזיל, מקסיקו, אירופה (צרפת, איטליה, גרמניה, הולנד, ספרד ובריטניה) ואסיה (סין, הונג קונג, יפן, סינגפור ודרום קוריאה).