אין פיצויים על יבוא שלא ביודעין של סחורה המפרה סימן מסחרי

נדחתה תביעה שהגישה חברת לואי ויטון נגד יבואן שבמשלוחו התגלו תיקים וארנקים כתוצאה מטעות של ספק בסין


00:00 ,12.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יבואן שייבא בטעות סחורה המפרה סימני מסחר, אינו חייב בתשלום פיצויים. כך פסק לאחרונה בית המשפט המחוזי בתל אביב, בתביעה שהגישה חברת לואי ויטון כנגד החברה הישראלית בלונים ושעשועים בגין הפרת סימני מסחר.

התביעה הוגשה לאחר שבלונים ושעשועים ייבאה מסין משלוח של ארנקים, תיקים ושעונים אופנתיים לילדים ולנוער. בין השאר כלל המשלוח פריטים מפירים של מותגים בינלאומיים ידועים כגון שאנל, רולקס, קרטייה, ראדו ולואי ויטון.

חברת לואי ויטון תבעה, בטענה שיבוא המוצרים המפרים נעשה בכוונה. בכתב ההגנה טענה חברת בלונים ושעשועים שהסחורה המפרה השתרבבה למשלוח עקב טעות של הספק הסיני. החברה אף התירה למכס להשמידה, באופן מיידי וללא ויכוחים, ברגע שהוסבה תשומת ליבה לנושא.

השופט יהודה פרגו התבסס בהחלטתו גם על גרסת בעלת מניות בחברת בלונים ושעשועים לעניין ההזמנה שבוצעה מול הספק הסיני. כן התבסס פסק הדין על מכתב התנצלות בנושא, שנשלח מהספק הסיני, בו צוין שהפריטים המפרים השתרבבו למשלוח עקב טעות במספרי ההזמנות שבמשרדו.

כן נתן בית המשפט את דעתו לכך שחברת בלונים ושעשועים הסכימה באופן מיידי להשמדתה של הסחורה המפרה מרגע שיודעה על קיומה במשלוח על ידי המכס. לכן התביעה נדחתה וחברת בלונים ושעשועים לא חויבה בתשלום פיצויים כלשהם.


_________________________

 

אין פיצויים על יבוא שלא ביודעין של סחורה המפרה סימן מסחרי

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il