כשמכולה הולכת לאיבוד

בית משפט שלום בחיפה חייב את חברת נמל חיפה לפצות את חברה שייבאה מכולה בגין אובדנה


00:00 ,01.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל חיפה תפצה את חברת גולמט בסכום של כ-25 אלף שקל בגין אובדן מכולה שנמצאה לאחר זמן רב.

חברת גולמט מקיבוץ יקום, אחת החברות הגדולות בתחום הבידוד התרמי והאקוסטי לבניין ולתעשייה, ייבאה בשנת 2008 מכולה של יריעות פלסטיק שהגיעה לנמל אשדוד והועברה באמצעות רכבת לנמל חיפה.

כאשר ביקשה גולמט לשחרר את המכולה, הודיע לה נמל חיפה שהמכולה לא נמצאה. לאחר חודש וחצי, נמצאה המכולה בנמל. חברת נמל חיפה חייבה את גולמט (באמצעות סוכן המכס שלה) בתשלום דמי אחסנה של כ-10,000 שקל.

חברת גולמט דרשה מנמל חיפה להשיב את סכום דמי האחסנה. לאחר משא ומתן, הסכים נמל חיפה להשיב לגולמט מחצית מדמי האחסנה.

גולמט סירבה להצעה והגישה לבית משפט השלום בחיפה, באמצעות עורכי הדין גיל נדל, רותם וירניק ועומר וגנר, תביעה בסך כ-30 אלף שקל.

בכתב התביעה טענה חברת גולמט שנמל חיפה התרשל באי מציאת המכולה. עוד נטען, שמלבד דמי אחסנה, נגרמו לה נזקים נוספים, בשל היעדר היכולת לספק ללקוחותיה את החומר שהיה במכולה במשך זמן רב ואיבוד עסקאות עתידיות, שהביאו לירידה ברווחיה.

בכתב ההגנה טען נמל חיפה שגולמט לא ביקשה לשחרר את המכולה במשך זמן רב (לא בעצמה ולא באמצעות סוכן המכס שלה), וכאשר ביקשה לשחרר אותה, מסרה פרטים שגויים, שהקשו על איתורה. לכן, נטען, האחריות לאי שחרור המכולה רובצת על החברה ולא על הנמל.

הנמל הגיש הודעת צד שלישי (תביעה) נגד סוכן המכס של גולמט, וטען כי זה מסר לו מידע שגוי אודות המכולה, דבר שהיקשה על איתורה. בהמלצת בית המשפט נמחקה הודעת הצד השלישי.

בפסק הדין, שניתן על דרך הפשרה, הורה השופט אחסאן כנעאן לנמל חיפה לפצות את גולמט בסכום של 20 אלף, בתוספת הוצאות משפט בסך 4,200 שקל.

______________

כשמכולה הולכת לאיבוד

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il