אזור סחר חופשי בין ישראל לרוסיה

בפגישה עם סגן ראש הממשלה הרוסי אמור שר התמ"ת שלום שמחון להעלות את הנושא, כמו גם קידום יחסי סחר והרחבת הפעילות הכלכלית בין המדינות


00:00 ,22.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת ישראל רואה ברוסיה שותפת סחר חשובה אמר שר התמ"ת שלום שמחון, שנפגש ברוסיה עם שר התעשייה והמסחר הרוסי דֵנִיס מַנְטוּרוֹב. שמחון הוסיף, שהוא מקווה שניתן יהיה למנף את היחסים בין המדינות.

אמר שמחון: "רוסיה, כמו ישראל, מתמודדת עם אתגרים שונים, בדרכה לצמיחה כלכלית ולחיזוק סחר החוץ שלה, לכן שתי המדינות יכולות לסייע אחת לשנייה בדרכן להפוך לכלכלות חזקות. אני סבור ובטוח שיש דרכים קונקרטיות להרחבת הפעילות הכלכלית והעסקית בין ישראלי ורוסיה, עם דגש על חדשנות וסביבה עסקית נוחה, שתאפשר לקרב את הקהילות העסקיות של שתי המדינות".

שמחון קרא לשיתוף פעולה בין חברות ישראליות לחברות רוסיות בתערוכות המתקיימות ברחבי העולם ולהמשך קידומו של הסכם המו"פ שנחתם בין המדינות לפני שנתיים.

מנטורוב אמר, כי מעבר לקידום הסחר לרוסיה, יש עניין בשיתוף פעולה בקידום פרויקטים משותפים.

בפגישה סוכם, כי המדען הראשי הישראלי יזום פגישה מול מקביליו ברוסיה, במטרה לקדם שיתוף פעולה במחקר ופיתוח בתחום התרופות.

שמחום אמור להיפגש גם עם סגן ראש הממשלה הרוסי ארקדי דבורקוביץ', ויעלה מולו נושא של פתיחת תהליך משא ומתן על אזור סחר חופשי בין המדינות.

עוד מתוכננת פגישה עם שר החקלאות הרוסי ניקולאי פיודורוב, במסגרתה ידון נושא הקמת חוות ההדגמה הישראלית ברוסיה, פרויקט שעתיד להוות תערוכת קבע ומרכז ישראלי ראשון ברוסיה בתחום החקלאות.

מרוסיה ימשיך שמחון לביקור עבודה בצרפת.