במסגרת ביקורו של נתניהו: נחתמו הסכמים טרילטרליים בין קפריסין, יוון וישראל

בנוסף נחתם מזכר הבנות טרילטרלי בין לשכת המסחר והתעשייה של קפריסין, איגוד לשכות המסחר והתעשייה היווני ואיגוד לשכות המסחר בישראל, על מנת לקדם קשרים כלכליים ועסקיים בין המדינות


14:21 ,08.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין, יחד עם מנהל האגף לקשרים בינלאומיים, מר זאב לביא, הוזמנו להשתתף בביקור היסטורי של ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, בניקוסיה, קפריסין, לצורך חתימה על הסכמים טרילטרליים בין קפריסין, יוון וישראל.

 

על הסכם ההבנות בין המדינות חתמו ניקוס אנסטאסיידס, נשיא הרפובליקה של קפריסין, אלקסיס ציפרס, ראש ממשלת הרפובליקה היוונית, ובנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל.

 

בנוסף נחתם מזכר הבנות טרילטרלי בין לשכת המסחר והתעשייה של קפריסין, איגוד לשכות המסחר והתעשייה היווני ואיגוד לשכות המסחר בישראל, על מנת לקדם קשרים כלכליים ועסקיים בין המדינות. הארגונים יתאמו לפיתוח רשת עסקית, שתאפשר את הפצת ההזדמנויות העסקיות הקיימות בשלוש המדינות. דגש מיוחד יינתן לשיתוף פעולה בין תחומי האנרגיה החשובים לבין חברות הזנק המהוות נדבך חשוב לעתידן של המדינות ולהצגת הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה אשר יושג באמצעות ארגון של כנסים משותפים, חילופי מידע וקידום שיתוף פעולה עסקי רלוונטי.

 

לדברי לין: ״יחסי ישראל-קפריסין-יוון תמיד היו מיוחדים, ידידותיים ובעלי שיתוף פעולה הדוק, אך אין שום ספק כי קירוב בין המדינות מעניק עצמה מחודשת בתנופה לפיתוח יחסים כלכליים הדוקים יותר. הסכם משותף בין שלוש המדינות יהפוך לכוח בעל משמעות גדולה באגן הים התיכון המזרחי״.

 

לין ציין גם כי יתכן ואכן הגיעה השעה לדון בכובד ראש על תכנית "שלוש מדינות - כלכלה אחת" לחיזוק היחסים הכלכליים בין המדינות.

 

בתמונה: יושבים מימין: קונסטנטינוס מיכאלוס, נשיא לשכת המסחר והתעשייה היווני; כריסטודולוס אנגסטיניאודיס, נשיא לשכת המסחר והתעשייה של קפריסין; אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר של ישראל. עומדים, מאחור: ראשי הממשלות של המדינות.