האיחוד האירופי החליט להאריך איסור יבוא זרעים וצמחים ממצרים

ב-2010 ייבא האיחוד האירופי 49,000 טון מסוג זה של זרעים בשווי של 56 מיליון יורו; במצרים מאוכזבים מההארכה לחצי שנה נוספת וזאת לאחר שהתגלה קשר ישיר בין משלוח זרעי צמח התבלין גרגרנית החלבה שמקורו במצרים, לבין התפרצות נגיף איי קולאי ופגיעתו באזרחים בגרמניה ובצ


00:00 ,06.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מכה לייצוא המצרי בעקבות החלטת האיחוד האירופי להאריך את האיסור המוטל על יבוא זרעים וצמחים ממצרים בששה חודשים נוספים עד חודש מרץ 2012. ההחלטה התקבלה לאחר שהתגלה קשר ישיר בין משלוח זרעי צמח התבלין גרגרנית החלבה שמקורו במצרים, לבין התפרצות נגיף איי קולאי ופגיעתו באזרחים בגרמניה ובצרפת.

 

האיסור על יבוא זרעים וצמחים ממצרים למדינות האיחוד האירופי היה אמור לפוג בסוף אוקטובר השנה אולם הרשות האירופית לביטחון תזונתי הגיעה למסקנה כי שלטונות מצרים לא נקטו בכל האמצעים הדרושים להגן על הזרעים והצמחים מפגיעת הנגיף הקטלני.

 

נזכיר כי האיסור על יבוא ממצרים, בכלל זה זרעי תירס, אספסת ואחרים הוטל בתחילת יולי השנה בעקבות מציאת קשר בין משלוח של 15 טון זרעי גרגרנית החלבה ממצרים לגרמניה, לבין התפרצות נגיף איי קולאי בגרמניה ומותם של 49 איש. הצמח משמש בתעשיית המזון מכיוון שהוא מכיל כמות גדולה של פוספור ומגנזיום וריחו חזק וכן משמש כדשן אורגני.

 

נציין כי בשנת 2010 כולה ייבא האיחוד האירופי 49,000 טון מסוג זה של זרעים בשווי של 56 מיליון יורו.