המדען הראשי לסדרת פגישות בסין

אבי חסון ינסה להוביל מאמצים להגברת שיתופי הפעולה בתחום החדשנות, המחקר והפיתוח של תעשיות ההיטק והטכנולוגיה


00:00 ,02.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי במשרד הכלכלה ייצא בשבוע שבין ראש השנה ליום הכיפורים לנסיעת עבודה רשמית בסין.

המדען, אבי חסון, יחל את ביקורו בהונג קונג, שם ייפגש עם מקבילתו הסינית Janet Wong, המשמשת כמנהלת רשות החדשנות והטכנולוגיה (במעמד שר). עימה צפוי חסון לקדם את התהליכים לחתימה על הסכם שיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח, המצוי במשא ומתן מתקדם.

בנוסף ייפגש חסון עם בכירים בחברות רב לאומיות המבוססות בהונג קונג וייתן הרצאה במסגרת אירוע למשקיעים וחברות שמאורגן על ידי רשות החדשנות בהונג קונג, על מנת לחשוף בפניהן את ההזדמנויות בחדשנות הישראלית ואת האפשרויות לשיתופי פעולה והשקעה בהיטק הישראלי.

לאחר מכן יבקר חסון בבייג'ין, שם ייפגש עם בכירי משרד המדע והטכנולוגיה הסיני במטרה לקדם שיתופי פעולה בחדשנות ובמו״פ, ולנסות לקדם תוכנית חדשה, בהמשך לביקור ראש הממשלה ושר הכלכלה בסין.

בנוסף ייערך אירוע, המאורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בסין, לחברות ולעורכי דין בנושא רישום פטנטים והגנה על קניין רוחני, שמטרתו להביא ליצירת כלים מגוונים להתמודדות עם החששות של חלק מהיזמים הישראלים בקשר לכניסה לשוק הסיני.

משם ימשיך חסון לכנס של הפורום הכלכלי הבינלאומי (WEF), הכנס הכלכלי החשוב באסיה, המקביל לכנס דאבוס. הכנס יתקיים בעיר דאליאן במעמד ראש הממשלה הסיני. בכנס ישתתף חסון בפאנל העוסק ביצירת אקו סיסטם של חדשנות, תוך התמקדות בשווקי אסיה. איתו בפאנל יישבו שר המדע והטכנולוגיה הסיני.

במהלך הכנס צפוי חסון להיפגש עם בכירים בכלכלה העולמית, לרבות מנכ"לית חברת פיליפס, מנכ"ל Infosys ההודית, סגנית נשיא בנוברטיס, מנכ"ל newsoft הסינית, ראש ממשלת קרנטקה (אחד המחוזות החשובים בהודו), מנכ"ל חברת סימנס ועוד, על מנת לבחון אפשרויות להגברת פעילותן והשקעותיהם בתעשיית ההיטק הישראלית.

יצוין שפגישות אלה, המתקיימות בדרגים הגבוהים ביותר, הוכיחו את עצמן בעבר כמניבות תוצאות ישירות לכלכלה הישראלית. כך, לדוגמא, פגישה אותה קיים המדען הראשי במסגרת הכנס בשנה שעברה עם חברת טקדה היפנית החלה תהליך להגברת שיתוף הפעולה בתחומי הטכנולוגיה, בסופו נכנסה טקדה לקונסורציום שקיבל בימים אלו את הזיכיון להפעלת החממה הביו-טכנולוגית.

חסון: "מדובר בנסיעה חשובה, שתיצור פלטפורמות חדשות לשיתוף פעולה עם סין, המהווה מדינת יעד מבחינת לשכת המדען הראשי. הפגישות עם בכירי הכלכלה העולמית מובילות באופן ישיר ליצירת מקומות עבודה, השקעות בינלאומיות במשק ותרומה לביצור מעמדה של ישראל כמעצמת חדשנות".