הממשלה אישרה הסכם לתמיכה במו"פ תעשייתי בין ישראל לסין

ההסכם יופעל על ידי לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת. ראש הממשלה אמר שבתוך שלוש שנים על ישראל להגיע ליצוא של 10 מיליארד דולר לסין


00:00 ,02.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת ישראל אישרה אתמול (א') את ההסכם לתמיכה במחקר ופיתוח (מו״פ) תעשייתי בין ישראל לסין, שיופעל על ידי לשכת המדען הראשי במשרד התמ״ת.

ההסכם שאושרר יאפשר תמיכה של הממשלה, באמצעות לשכת המדען הראשי, בפרויקטים משותפים לחברות ישראליות וסיניות, שיבצעו מו"פ תעשייתי משותף.

ההסכם הוא אחד מבין כ-45 הסכמים בילטראליים שמפעיל המדען הראשי לקידום שיתוף פעולה בין חברות ישראליות לחברות בינלאומיות. בחודשים הקרובים צפויה לשכת המדען הראשי להוציא קול קורא ראשון לחברות ישראליות, להגשת הצעות לקבלת תמיכה במסגרת ההסכם שאושרר.

בישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עלינו להגיע ליצוא של 10 מיליארד דולר לסין בתוך שלוש שנים. אני יוצא ביוני לביקור בסין ואקדם גם נושא זה. ישראל וסין יחדיו הן שילוב מנצח, מכיוון שאנחנו שתי אומות בעלות מסורות מפוארות, שמאמצות גם את המודרניזם".

אמר שר התמ"ת שלום שמחון: "סין מהווה מדינת היעד החשובה ביותר של ישראל, לצד הודו. אנו מנהלים מגעים עם סין לחתימה על הסכם סחר חופשי, דבר שיקפיץ את היחסים בין המדינות. ההסכם שיפעיל המדען הראשי הוא אחד הכלים החשובים שמפעיל המשרד, במטרה לקדם את היחסים הכלכליים עם סין, לרבות הקמת קרן מיוחדת לתמיכה בחברות הפועלות בסין ובהודו".