הנספחים הכלכליים של מינהל סחר בחוץ במשרד התמ"ת מחכים ליצואנים

מדובר במפגש שלישי שייערך החל ממחר בתל אביב, לאחר שני מפגשים ביקנעם ובבאר שבע, במטרה לעזור ליצואנים לפרוץ לשווקים חדשים


00:00 ,18.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

עשרות נספחי משרד התמ"ת, המוצבים ב-40 מדינות ברחבי העולם, יפגשו מחר ומחרתיים (ד', ה') עם מאות יצואנים וחברות ישראליות המעוניינים לפרוץ לשוק הבינלאומי.

המפגשים יתקיימו בתל אביב בשיתוף עם מכון הייצוא. מפגשים קודמים התקיימו כבר ביקנעם ובבאר שבע.

מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת אמון על גיבוש ויישום מדיניות סחרהחוץ של מדינת ישראל. מערך הנספחים המסחריים הינו הזרוע הביצועית של המשרד בחו"ל, והוא פרוס בכ-40מרכזי סחר ברחבי העולם.

הנספחים והנספחות המסחריים הינם דיפלומטים, העוסקים בנושאי כלכלה וסחר ופועלים לקידום התעשייה הישראלית בכלים מגוונים, ובעיקרם על ידי איתור הזדמנויות עסקיות עבור חברות ישראליות בפרויקטים וליוויים בשווקי יעד בחו"ל.

מפגש היצואנים מתקיים אחת לשנתיים באופן מרוכז. הוא מיועד לסייע ליצואנים הפעילים בשווקים הזרים, להגביר ולמנף את פעילות ולסייע ביד יצואנים חדשים לפרוץ לשווקים חדשים בהתאם לפעילותם, ובכך לקדם את הייצוא הישראלי.

במהלך המפגשים, כל אחד מהנספחים והנספחות ייפגש עם החברות המתאימות למדינה בה הוא מוצב ומייצג את ישראל, ויצייד את היצואנים ואת נציגי החברות בכלים ובידע שיסייעו להם לחזק את אחיזתם, או לפרוץ לשווקי היעד. הפגישה מיועדת לייצר את הקשר הראשוני בין הנספח ליצואן ובהמשך, עם שובו של הנספח למדינת היעד, לשמר את הקשרים במטרה להמשיך ולסייע בהתאם לצורך.

שר התמ"ת שלום שמחון: "כשליחי התעשייה הישראלית, אנו נדרשים להעניק את השירות הטוב ביותר לחברות הישראליות. אני רואה במערך הנספחיםהמסחריים שלוחה של כל חברה וחברה ברחבי העולם. בזכות הקשרים וההיכרות שלהם עם התעשייה המקומית, הם יכולים לסייע רבות באיתור הזדמנויות עסקיות וחיבורים עסקיים מועילים".

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת אוהד כהן: "אנו קוראים לתעשייה לבוא ולהיעזר בנו. הנספח יכול לפתוח דלת שהיצואן לא יודע שקיימת. ככל שהחברות ישכילו להשתמש בנו בצורה נכונה, הן יקבלו ערך רב מהשירות שאנו נותנים וסיכויי ההצלחה שלהן גדלים בהרבה".

ממינהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2011 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר, והוא הסתכם ב-109 מיליארד דולר סחורות גידול של 18.4% ביחס לשנה הקודמת. יצוא הסחורות  בשנת 2011 הסתכם בכ-47 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ-12% לעומת 2010. בתשעת החודשים הראשונים  של 2012  היקף הסחר עמד על 83.5 מיליארד דולר, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. יעדי היצוא העיקריים של ישראל הם צפון אמריקה והאיחוד האירופי.