DP רכשה הזכויות לניהול מסוף המכולות בנמל אלסוח'נה במצרים

החברה השתלטה על 90% ממניות החברה המחזיקה במסוף המכולות בנמל תמורת 670 מיליון דולר. הנמל נמצא במיקום אסטרטגי לחוף הים האדום


00:00 ,26.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה השתלטה על 90% ממניות החברה המחזיקה במסוף המכולות בנמל תמורת 670 מיליון דולר. הנמל נמצא במיקום אסטרטגי לחוף הים האדום
 
חברת ניהול הנמלים DP World נכנסת לראשונה לשוק ניהול מסופי המכולות במצרים. החברה, הנמצאת בבעלות ממשלת נסיכות דובאי, הודיעה כי השלימה עסקה להשתלטות על 90% ממניותיה של "החברה המצרית לניטול מכולות" המחזיקה במניות השליטה על "החברה לפיתוח נמל אלסוח'נה" לחופו של ים סוף במצרים.
 
החברה מדובאי תשלם תמורת העסקה 670 מיליון דולר כאשר 10% המניות הנותרות יישארו בידי החברה המצרי "אמירל הולדינגז לימיטד" הנמצאת בבעלות איש העסקים המצרי אוסאמה אלשריפ אשר ימשיך לעמוד בראש הנמל ויהיה שותף פעיל בניהולו.
 
יכולת האחסנה של מסוף המכולות בנמל "אלסוח'נה" צפויה להגיע ל-1.2 מיליון מכולות 20' רגל בשנה עד סוף שנת 2009.
 
מצרים השקיעה בחמש השנים האחרונות סכום של שני מיליארד דולר בפיתוח הנמל והעמיקה את רציף העגינה ל-17 מטרים. בתחילת 2008 יוכנסו לשימוש בנמל שני מנופי ענק מדגם "פאנאמקס".
 
נציין כי נמל "אלסוח'נה" נמצא במיקום אסטרטגי לחופו של הים האדום בקרבת העיר סואץ, והוא נכלל באזור הכלכלי של צפון מערב סואץ המשתרע על שטח כולל של 90 קילומטר מרובע. הנמל מרוחק מהבירה קהיר כ-120 קילומטרים וכביש רחב בין ששה מסלולים מקשר את הבירה המצרית לנמל לצד מסילת רכבת קיימת.
 
נשיא DP, סולטאן אחמד בן סוליים, הצהיר כי מצרים נחשבת למשק הגדול ביותר בצפון אפריקה ולכן החברה בראשותו רואה חשיבות בהשקעה במדינה זו וכי נמל "אלסוח'נה" יהווה מתקן חיוני בסחר בין המזרח למערב בנוסף לנמלי ג'יבוטי וג'דה לחוף ים סוף. במקביל, גילה סגן נשיא DP, חסן מחמד האדי, כי החברה בוחנת בימים אלה אפשרות להרחיב את השקעותיה בנמלים במצרים באמצעות השקעה בנמלי אלכסנדריה ופורט סעיד.