איחוד הנסיכויות הקימה בסיס ימי בקרבת מצרי הורמוז

באזור מתרכזת 60% מתצרוכת הנפט ויש צורך בהגנה על נתיבי הסחר ובמתן מענה מהיר במקרה של אסונות טבע


00:00 ,21.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

באזור מתרכזת 60% מתצרוכת הנפט ויש צורך בהגנה על נתיבי הסחר ובמתן מענה מהיר במקרה של אסונות טבע
 
איחוד הנסיכויות הערביות חנכה בסיס צבאי ימי בקרבת מצרי הורמוז במפרץ. הבסיס החדש הוקם בנסיכות אלפוג'ירה, אחת משבע הנסיכויות המרכיבות את איחוד הנסיכויות הערביות, בשל מיקומה האסטרטגי בין הים הערבי לאוקיאנוס ההודי.
 
הבסיס הימי החדש נועד להגן על גבולה המזרחי של איחוד הנסיכויות הערביות בקרבת מפרץ עומן, למרחק של 70 קילומטר. סוכנות הידיעות של איחוד הנסיכויות מסרה מפי בכירים במדינה, כי צבא איחוד הנסיכויות ראה לנכון להקים בסיס ימי בקרבת מצרי הורמוז, בשל חשיבותם האסטרטגית ובמסגרת תוכנית ההגנה על המים הטריטוריאליים של המדינה.
 
עוד מסרו הבכירים באיחוד הנסיכויות, כי הבסיס הימי החדש יאפשר לשפר את יכולות חיל הים של איחוד הנסיכויות הערביות להגן על יעדים חיוניים במדינה ולשמור על נתיבי הסחר הימי ממנה ואליה, במסגרת החוק הבינלאומי במצרי הורמוז הנחשבים לעורק החיים של תנועת מכליות הנפט. מצרי הורמוז מרכזים כ- 60% מתצרוכת הנפט העולמית. הבסיס החדש מיועד גם לתת מענה מהיר ויעיל במקרה של אסונות טבע בים.
 
נזכיר כי, בקרב מדינות המפרץ שורר מתח רב בדבר גורלם של מצרי הורמוז, עורק החיים המרכזי של תנועת הסחר באזור. זאת בעקבות איומיה המפורשים של איראן לסגור את המצרים או לפגוע בתנועת האוניות בהם, בתגובה להתקפה צבאית כנגדה על רקע פיתוח תוכנית הגרעין.