איראן מדווחת על ירידה חדה בייצוא סחורות

על פי נתוני המכס האיראני הייצוא הלא נפטי של המדינה צנח בכ-40% מאז מרץ האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הראשון של השנה ייצאה איראן סחורות לסין בשווי 2.5 מיליארד דולר


11:44 ,03.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

דובר המכס האיראני אמר כי הייצוא הלא-נפטי של טהרן צנח בכ-40% מאז מרץ האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. יצוין כי המכס האיראני כלל את הבנזין בסל הייצוא שאינו נפט מאז תחילת השנה הפרסית הנוכחית (21 במרץ 2020), בעוד שמוצרי נפט אחרים כמו מזוט וסולר עדיין נכללים בסל ייצוא מגזר הנפט. עדיין לא ברור מדוע איראן כללה ייצוא בנזין בסל זה, אך למעט בנזין, ייצוא הלא נפט של המדינה ירד בכמעט מחצית בארבעת החודשים הראשונים של השנה הפרסית הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

ברבעון הראשון של השנה הפרסית האחרונה ייצאה איראן סחורות שאינן נפט בשווי 14.6 מיליארד דולר אמריקאי, בעוד ייצוא שאינו נפט הגיע ל -8.713 מיליארד דולר בארבעת החודשים הראשונים של השנה.

 

ביום ראשון הצהיר דובר המכס האיראני, סיד רוחאללה לטיפי, כי ארצו ייצאה לסין סחורות בשווי של כ-2.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הפרסית ולעיראק בשווי 2 מיליארד דולר, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית ״מוהר״. במקביל, גילה לטיפי שהיבוא של איראן הסתכם ב-10.922 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הפרסית הראשונה, ירידה של 24% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.