אלג'יריה טוענת: נתפסו משלוחי סוכר מישראל שהוברחו דרך מרוקו

אנשי משמר הגבול המקומי הצליחו בשבוע שעבר לסכל הברחת 120 קילוגרם סוכר ובמסגרת המלחמה בהברחות נתפסו בחמשת החודשים האחרונים 2,597 קילו סוכר


00:00 ,05.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

אנשי משמר הגבול המקומי הצליחו בשבוע שעבר לסכל הברחת 120 קילוגרם סוכר ובמסגרת המלחמה בהברחות נתפסו בחמשת החודשים האחרונים 2,597 קילו סוכר
 
שלטונות הביטחון של אלג'יריה הצליחו בשבועות האחרונים לסכל הברחות של כמויות גדולות של סוכר דרך הגבול המערבי המשותף עם מרוקו. העיתון האלג'ירי "אלשורוק" מדווח כי החקירה החלה לאחר שהתגלו כמויות חריגות של סוכר מוברח ממרוקו בשווקים שונים ברחבי המדינה הנמכרים במחיר של 60 דינר אלג'ירי (82 סנט) לקילו.
 
חשדם של שלטונות אלג'יריה התגבר לאחר שהתגלה שמחיר הסוכר המוברח נמוך ממחיר השוק היציב של סוכר באלג'יריה העומד על 80 דינר אלג'ירי (1.07 דולר) לקילו וכי בכוונת המבריחים לנצל את הביקושים הגוברים לסוכר לקראת צום חודש הרמצ'אן הצפוי להתחיל ב-10 באוגוסט.
 
העיתון האלג'ירי יודע לספר כי אנשי משמר הגבול המקומי הצליחו בשבוע שעבר לסכל הברחת 120 קילוגרם סוכר ובמסגרת המלחמה בהברחות נתפסו בחמשת החודשים האחרונים 2,597 קילו סוכר. העיתון מוסיף בהתבסס על דיווחי התקשורת במרוקו, כי ממשלת הממלכה חתמה לאחרונה על הסכם עם החברה הישראלית "סוגת" לאספקת 100 טון סוכר כשלב ראשון של עסקה רחבת היקף במחירים מפתים וכמויות נכבדות של סוכר זה מוצאות את דרכן לשוק האלג'ירי באמצעות מבריחים המוכנים לעבור על כל האיסורים על מנת לעשות רווחים קלים.
 
באלג'יריה טוענים כי סחורות נוספות מישראל מגיעות לשוק המקומי באמצעות הברחות ממרוקו אשר היקף הסחר שלה עם ישראל בשנת 2009 עמד על 20.9 מיליון דולר וזאת אחרי דרום אפריקה ומצרים עם 458.7 מיליון דולר ו-404.9 מיליון דולר בהתאמה.
 
העיתון האלג'ירי קורא לצרכן המקומי להגביר את הערנות ולא לרכוש מוצר זול העלול "לפגוע בבריאותו או לתרום לכלכלת מדינה ההורגת חפים מפשע ביבשה ובים תוך שימוש בכספי הפועלים הערבים והאפריקאים".
 
נזכיר כי מזה שלושים שנה שוררת מתיחות בין מרוקו לאלג'יריה על רקע סכסוכי גבולות ביניהן ותמיכת אלג'יריה בתנועת הפוליסאריו הדורשת עצמאות לסהרה המערבית.