דובאי: הסתיים כינוס ארגון המשלחים הבינלאומי

כאלף איש מתחום השילוח והתובלה הבינלאומית נפגשו בכנס פיאט"א שהתקיים בנסיכות דובאי. כזכור, השתתפותה של משלחת מישראל נמנעה עקב סירובה של דובאי להעניק לחבריה אשרות כניסה


00:00 ,23.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

כאלף איש מתחום השילוח והתובלה הבינלאומית נפגשו בכנס פיאט"א שהתקיים בנסיכות דובאי. כזכור, השתתפותה של משלחת מישראל נמנעה עקב סירובה של דובאי להעניק לחבריה אשרות כניסה
 
בנסיכות דובאי הסתיים כינוס ארגון המשלחים הבינלאומי FIATA, וזאת בתום חמישה ימים של דיונים ובהשתתפות כאלף איש בתחום השילוח והתובלה מ-95 מדינות.
 
כזכור, השתתפותה של משלחת ישראל בכינוס נמנעה עקב סירובם של שלטונות איחוד הנסיכויות להעניק אשרות כניסה לחברי המשלחת הישראלית אשר בה אמורים היו להשתתף 25 נציגים של חברות שילוח בינלאומי ואשר הוזמנה רשמית על ידי הארגון הבינלאומי פיאט"א.
 
הכינוס הבא נקבע לחודש נובמבר בוונקובר, קנדה (23 עד 28 בחודש). העיתון "אלאיתיחאד" היוצא לאור באיחוד הנסיכויות מדווח כי "הכינוס ננעל בקריאה לכל הממשלות ובכלל זה רשויות המכס, נמלי הים והאוויר, לספק את האלמנטים הדרושים להצלחת תעשיית השילוח התורמת 10% לצמיחה בכלכלה העולמית".
 
כמו כן קראו המשתתפים בכינוס ארגון המשלחים הבינלאומי להגדיל את ההשקעות בשדות התעופה, הנמלים ורשויות המכס ברחבי העולם ולהוסיף מכשור וטכנולוגיות חדישות, וזאת על מנת לשפר את מהירות תנועת המטענים ובמקביל לשמור על אמות מידה גבוהות בתחום הביטחון. המארחים, אנשי התובלה והלוגיסטיקה של נסיכות דובאי הדגישו במהלך הכינוס את הפרויקטים המרכזיים בתחום הלוגיסטיקה בנסיכות ובראשם הקריה הלוגיסטית והמרכז הבינלאומי לפרחים אשר בתום שנת 2007 צפוי לטפל ב-1.7 מיליון פרחים.
 
הקריה הלוגיסטית של דובאי צפויה לפתוח את שעריה בתחילת שנת 2009 בשטח כולל של 11 מיליון מטר מרובע ובהשקעה של 75 מיליון דולר לערך. מנהלי הקריה דיווחו כי 150 חברות בינלאומיות ומקומיות כבר רכשו שטחים בקריה בשטח כולל של שני מיליון מטר מרובע, וכי בכוונתם להפוך את הקריה הלוגיסטית של דובאי למרכז פעיל וחשוב בתחום הלוגיסטיקה במזרח התיכון. הקריה הלוגיסטית כוללת בין היתר בית נתיבות למטענים והיא מהווה חלק מהקמת שדה התעופה הענק Dubai World Central.