דיווח במצרים: אונייה ישראלית נושאת חומרים כימיים חצתה התעלה

על סיפון האונייה 25 אלף טון של חומרים כימיים מסוכנים. מתחילת השנה עברו בתעלת סואץ שתי אוניות בלבד הנושאות דגל ישראל ומטענן הכולל 3,000 טון


00:00 ,28.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על סיפון האונייה 25 אלף טון של חומרים כימיים מסוכנים. מתחילת השנה עברו בתעלת סואץ שתי אוניות בלבד הנושאות דגל ישראל ומטענן הכולל 3,000 טון
 
מקור בכיר ברשות תעלת סואץ מסר בהודעה לתקשורת המצרית כי אין כל סכנה בחצייתה של אונייה ישראלית הנושאת חומרים כימיים את תעלת סואץ. על פי הדיווחים במצרים האונייה הישראלית Stolt Land חצתה אתמול את תעלת סואץ במסגרת השיירה מהים האדום בדרכה לים התיכון ועל סיפונה 25,000 טון של חומר כימי מסוכן.
 
המקור הבכיר בתעלת סואץ מסר כי האונייה קיבלה את כל האישורים הדרושים למעבר לפני חצייתה את התעלה הן מבחינה ביטחונית והן מבחינת הגנה על איכות הסביבה ונבדק באופן ודאי כי לא תהייה בחצייתה כל השפעה על נתיב המים או היצורים החיים בו.
 
המקור המצרי מסר עוד כי האונייה הישראלית עברה במסגרת השיירה מדרום לצפון בצורה שגרתית והכחיש כי יש מגבלות כלשהן על מעבר אוניות ישראליות בתעלת סואץ.
 
עוד הדגיש המקור המצרי כי רשות תעלת סואץ דבקה במתן היתרים למעבר אוניות מכל רחבי העולם מלבד כאלה הפוגעות בסביבה או הנושאות דגל מדינות הנמצאות במצב מלחמה עם מצרים.
 
בתעלת סואץ מציינים כי מתחילת השנה עברו בתעלת סואץ שתי אוניות בלבד הנושאות דגל ישראל ומטענן הכולל 3,000 טון ומייחסים זאת לכך שבעלי אוניות ישראלים מעדיפים להניף דגלי מדינות אחרות עקב המצב המדיני באזור, או להקיף את כף התקווה הטובה.