דיווח: הפיראטים הסומלים מרחיבים פעילותם

הצי האמריקאי מזהיר מפני תנועה של הפיראטים לעבר דרום הים האדום ומהרחבת פעולותיהם גם לשעות הלילה


00:00 ,11.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הצי האמריקאי מזהיר מפני תנועה של הפיראטים לעבר דרום הים האדום ומהרחבת פעולותיהם גם לשעות הלילה
 
הצי האמריקאי מזהיר כי הפיראטים הסומלים הרחיבו את תחום פעילותם, וכי הם מאיימים על כלי שיט גם במרחק רב מהחוף ולעומק הים האדום.
 
בהודעה מיוחדת שפרסם הצי החמישי האמריקאי הפועל מבחריין, נאמר כי הפיראטים הסומלים החלו לפעול גם מעבר לאיי סיישל, וזאת תוך שימוש בכלי שיט גדולים יותר לצורך תמיכה.
 
הצי החמישי הזהיר מפני "תנועה אפשרית" של הפיראטים לעבר דרום הים האדום ומהרחבת פעולותיהם גם לשעות הלילה. עדות לאופן הפעולה החדש הייתה לאחרונה, כאשר פיראטים ניסו לחטוף את המכליתStolt Strength הנושאת חומרים כימיים מול חופי ג'יבוטי, במרחק של 80 ק"מ מצפון למצרי באב אל-מנדב.
 
זו הייתה הפעם הראשונה שבה מבוצעת התקפה באזור הזה. נזכיר כי המכלית, נושאת דגל הפיליפינים, כבר נחטפה במפרץ עדן בנובמבר שעבר ושוחררה לפני כחודש וחצי.
 
לפי הדיווחים, כאשר זיהה הקברניט את הפיראטים מתקרבים, הודיע בקשר כי הוא חושש מחטיפה נוספת והזעיק סיוע. ספינות אמריקאיות הגיעו למקום והבריחו את הפיראטים.
 
על אף המאמצים הבינלאומיים הכוללים סיורים ימיים של כוח בינלאומי של ספינות מלחמה, ממשיכים הפיראטים הסומלים בהתקפותיהם בנתיב הספנות על בסיס יומיומי כמעט. כיום יש בידי הפיראטים לפחות 16 כלי שיט זרים ויותר מ-200 אנשי צוות והם דורשים תשלום כופר של מיליוני דולרים תמורת שחרורם.