דיווח ממצרים: אנשי עסקים בכירים עוזבים את המדינה

אנשי עסקים מצריים וערבים, וביניהם מקורבים לנשיא מובארכ, ממריאים על מטוסים פרטיים ונמלטים מהמדינה. הטרמינל לטיסות פרטיות בשדה תעופה נמצא תחת אבטחה מוגברת


00:00 ,30.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חרושת של שמועות פרצה במצרים בעקבות דיווחים שהתקבלו ממקורות בשדה התעופה של קהיר בירת מצרים לפיהם הפעילות בטרמינל 4, המיועד לטיסות פרטיות, כברה לאין שיעור ביומיים האחרונים וכי רק אתמול נרשמו בשדה 19 המראות של מטוסים פרטיים השייכים לאנשי עסקים מצרים וערבים אשר ברחו כל עוד נפשם בם על נשיהם וטפם מפחד המצב הפנימי המעורער במצרים.

על פי הדיווחים, רוב הטיסות הפרטיות המריאו מקהיר לדובאי ובין העוזבים תשעה בני משפחתו של איש העסקים, חוסיין סאלם, המקורב לנשיא מובארכ וברשותם 17 מזוודות. במטוס אחר יצא את מצרים איש העסקים הבולט, נגיב סאווירס, בעליה של ענקית התקשורת Orascom Telecom Holding.

עוד נמסר כי, בעקבות ריבוי ההמראות של מטוסים פרטיים הגבירו שלטונות מצרים את השמירה והפיקוח בטרמינל 4 בשדה קהיר. במצרים שורר חשש רב מבריחת הון מהמדינה, זאת לאחר שהבורסה המקומית איבדה 70% מערכה ביומיים האחרונים של המסחר. הנהלת הבורסה של מצרים הודיעה על השעיית הפעילות היום ואי חזרה לשגרה לאחר חופשת סוף השבוע לאחר שההפסדים הגיעו לסכום שיא של 12 מיליארד דולר.

ראש רשות הפיקוח המוניטארי במצרים, זיאד בהאא אלדין, מסר כי ההחלטה לחדש את המסחר תתקבל לפי ההתפתחויות במעקב יומי. סגן נגיד הבנק המרכזי של קהיר, השאם ראמז, הודיע על סגירת הבנקים ברחבי המדינה לפחות עד סוף היום, אולם הרגיע באומרו שעתודות מטבע החוץ בבנק המרכזי המצרי עומדות כיום על 36 מיליארד דולר.

לדבריו, למרות האירועים והירידה החדה בשער הלירה המצרית החליט הבנק המרכזי המצרי שלא להתערב במסחר במטבע חוץ בשבוע שעבר. הבכיר המצרי הדגיש כי, כל הברחת הון מחוץ לגבולותיה של מצרים תהיה "לטווח קצר בלבד" מתוך נקודת המוצא ש"החשבונות מובטחים, התזרים הכספי קיים ואין כל בעיה".