דיווח: שיירה של 12 אוניות מלחמה מארצות הברית וישראל חצתה את תעלת סואץ

ביקורת במצרים על מעבר אוניות מלחמה של ארצות הברית וישראל בתעלת סואץ


00:00 ,20.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ביקורת במצרים על מעבר אוניות מלחמה של ארצות הברית וישראל בתעלת סואץ
 
ביקורת במצרים על מעבר אוניות מלחמה של ארצות הברית וישראל בתעלת סואץ. העיתון "אלקודס אלערבי" היוצא לאור בלונדון מדווח, כי ביום שישי בשעות המוקדמות של היום עברו בתעלת סואץ 12 אוניות מלחמה ביניהן אוניית מלחמה ישראלית אחת בדרכן מצפון לדרום לים האדום.
 
העיתון מדווח מפי עדי ראייה כי תנועת הספנות בתעלה הופסקה למספר שעות על מנת לאפשר מעבר שיירת אוניות המלחמה אשר כללה נושאת מטוסים ואוניות הנושאות חיילים, שריון ותחמושת. עוד מסרו עדי ראייה לעיתון הלונדוני כי בשעת מעבר השיירה הצבאית אבטחו את גדות התעלה חיילים רבים של צבא מצרים, נאסרה כל פעילות באזור התעלה בכלל זה מעבר שיירת הבוקר, דיג, מעבורות ונסגרו הגשרים מעל התעלה בפני מעבר מכוניות ומשאיות.
 
אתר האינטרנט של האחים המוסלמים במצרים מסר מפי עדי ראייה כי בין אוניות המלחמה בלטה גם אוניית מלחמה מישראל, אולם לא הושג כל אישור לכך ממקורות רשמיים במצרים. מעבר השיירה הצבאית עורר במצרים ביקורת חריפה נגד הממשלה והאשמתה כי היא מסייעת לארצות הברית וישראל לתקוף את איראן.
 
הגנרל אמין ראדי, מזכיר הועדה לביטחון לאומי במועצת העם המצרית מסר, כי יש להיזהר מניסיונותיה של ישראל לתקוף את איראן על מנת להכשיל את יכולה הגרעינית ולהישאר הכוח הצבאי המוביל באזור.
 
גורמי אופוזיציה בקהיר הזהירו את ממשלת מצרים מחזרה על הטעות ההיסטורית בה אפשרו לכוחות הצי האמריקאי לחצות את תעלת סואץ כדי לתקוף את עיראק.