האמירויות: ״הדרכון הלוגיסטי העולמי״ מתרחב

שליט דובאי התחייב כי איחוד האמירויות תמשיך לשתף פעולה עם מדינות בעולם כדי להגביר צמיחה בפעילות הסחר באזור ובעולם. גם ישראל היא חלק מתכנית הדרכון הלוגיסטי העולמי


11:16 ,21.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

״הדרכון הלוגיסטי העולמי״, תכנית שהושקה לפני שנה ביוזמת שליט דובאי בכנס דאבוס בשנה שעברה, הולך ומתרחב ברחבי העולם. עד כה כוללת התכנית 11 מדינות כגון הודו, אינדונזיה, ברזיל, קולומביה, תאילנד ודרום אפריקה. התכנית נועדה להגביר את הזדמנויות הסחר בין מדינות מתפתחות.

 

שייח׳ מוחמד, שליט דובאי, הגיב בסוף השבוע על התרחבות התכנית והצהיר כי במהלך השנה האחרונה היא הפכה מ״חזון למציאות״. הוא התחייב כי איחוד האמירויות תמשיך לשתף פעולה עם מדינות בעולם כדי להגביר צמיחה בפעילות הסחר באזור ובעולם. ״הדרכון הלוגיסטי העולמי״ מאפשר לסוחרים ומשלחים ליהנות מהטבות בתמורה לסחר מוגבר בכל אחד ממוקדי התוכנית. על ידי התחברות לרשת ״הדרכון הלוגיסטי״ של כלכלות בצמיחה מהירה, לעסקים החברים יש אפשרות להתמקד בשווקים חדשים כמו אמריקה הלטינית, דרום אסיה או אפריקה תוך שהם מגדילים את הקישוריות האזורית שלהם.

 

בכירים באמירויות טוענים כי הפלטפורמה נועדה לפשט תהליכים, לספק נתונים אחידים, להגביר את יעילות הסחר, להפחית את עלויות הסחר ולקשר בין גורמים ממשלתיים למרכזי לוגיסטיקה. לטענתם, שווקי הלוגיסטיקה של איחוד האמירויות נהנו מהשקעות ענק בתשתיות, כאשר ההערכות הן כי מדובר בסכום של כ-30 מיליארד דולר.