המכלית הסעודית החטופה Sirius Star עוגנת מול חופי סומליה

המכלית נחטפה על ידי פיראטים מאזור מוגדישו, אשר הפליגו לפני עשרה ימים ללב ים בשלוש סירות מהירות וכי הם מצוידים ומאורגנים היטב


00:00 ,19.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המכלית נחטפה על ידי פיראטים מאזור מוגדישו, אשר הפליגו לפני עשרה ימים ללב ים בשלוש סירות מהירות וכי הם מצוידים ומאורגנים היטב. המכלית הובלה על ידי חוטפיה לעגון מול נמל "הרארדירי" הנחשב לבסיסם של הפיראטים 
 
אירוע חטיפת מכלית הענק הסעודית Sirius Star מכה גלים בעולם הספנות ברחבי העולם. מקורות בתחום הספנות במפרץ מדווחים כי המכלית הובלה על ידי חוטפיה לעגון מול נמל "הרארדירי" הנחשב לבסיסם של הפיראטים במרחק 300 קילומטר מצפון למוגדישו בירת סומליה.
 
עוד מדווח כי המכלית נחטפה על ידי פיראטים מאזור מוגדישו, אשר הפליגו לפני עשרה ימים ללב ים בשלוש סירות מהירות וכי הם מצוידים ומאורגנים היטב.
 
האירוע מתואר כאחד מאירועי חטיפת המכליות הגדולים והמסובכים בעשורים האחרונים. שר החוץ הסעודי הגדיר את תופעת הפיראטים כטרור ו"מגפה המאיימת על העולם". הבכיר הסעודי קרא להגביר את אמצעי הביטחון בנתיבי המים מול חופי מזרח אפריקה.
 
המכלית Sirius Star נמצאת בבעלות חברת הנפט הסעודית Aramcoמאז חודש מרץ 2008 לאחר השלמת בנייתה במספנות Daewoo Shipbuilding& Marine Engineering משנת 2006 בעלות של 150 מיליון דולר. אורכה של מכלית הענק מגיע ל 300 מטרים והיא מסוגלת להכיל מטען מרבי של 318 אלף טון.
 
המכלית מהווה אחת מתוך שש מכליות דומות המופעלות על ידי חברת   Vela Internationalומסוגלת לשאת מטען של מיליון חביות נפט, המהווים 25% מהיקף ההפקה היומי בערב הסעודית. חברת Vela International היא חברת בת של חברת הנפט הסעודית Aramco ומתרכזת בהובלת נפט במכליות מנמל הנפט "ראס תנורה" בסעודיה לאירופה ולמפרץ מקסיקו דרך תעלת סואץ או דרך כף התקווה הטובה.