וושינגטון תשלם פיצויים לנפגעי ההרוג בתקרית הירי בתעלת סואץ

ממשלת ארה"ב תשלם למשפחת ההרוג פיצויים בסך 140 אלף דולר וזאת תמורת ביטול התביעה שהוגשה לבית המשפט בעיר סואץ


00:00 ,31.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת ארה"ב תשלם למשפחת ההרוג פיצויים בסך 140 אלף דולר וזאת תמורת ביטול התביעה שהוגשה לבית המשפט בעיר סואץ
 
תקרית הירי בה נורה למוות צעיר מצרי ושלושה צעירים נוספים נפצעו בתעלת סואץ בעקבות ירי של אוניית מלחמה אמריקאית לעבר כלי שיט מצרי, מסרבת לגווע. ממשלת ארה"ב הודיעה בסוף השבוע באמצעות השגרירות בקהיר כי סיכמה את תחקיר האירוע והביעה את התנצלותה וצערה העמוקים של וושינגטון בעקבות התקרית.
 
בנוסף הודיעה ממשלת ארה"ב כי למרות שמדובר באירוע הראשון בו מעורבות אוניות מלחמה של ארצות הברית בתעלת סואץ מאז פתיחתה, הוחלט לשלם למשפחת ההרוג, מחמד פואד עפיפי, פיצויים בסך 750 אלף לירות מצריות (140 אלף דולר), וזאת תמורת ביטול התביעה שהגישה משפחת ההרוג לבית המשפט בעיר סואץ.
 
למרות הסכם הפשרה נשמעו במצרים טענות לפיהן "דמם של המצרים זול", הפיצויים למשפחת ההרוג היו צריכים להגיע למיליון דולר וכי "ממשלת מצרים הפקירה את משפחת ההרוג אשר הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים". 
 
נזכיר כי בחודש אפריל 2008 התקרבה סירת רוכלים מצרית שעל סיפונה ארבעה רוכלים מצרים לאוניית המלחמה האמריקאית Global Patriotבעת שהיתה בהמתנה להמשך מעבר בשיירה מדרום לצפון בתעלת סואץ. הרוכלים לא שעו לאזהרות לעצור, התקרבו לאונייה האמריקאית ונורו על ידי צוותה. שלושת הפצועים באירוע הודיעו כי יגישו תביעות פיצויים דומות.