ירדן הקשיחה הבדיקות במעברי הגבול עם ישראל

בישראל זועמים על החמרת התנאים לכניסת ישראלים לירדן, הכוללים איסור חבישת כיפה וכניסה עפ טלית ותפילין. קבוצות של מעל שלושה מטיילים וכאלה שנושאות ציוד סנפלינג נדרשות לשכור מדריך


00:00 ,16.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בישראל זועמים על החמרת התנאים לכניסת ישראלים לירדן, הכוללים איסור חבישת כיפה וכניסה עפ טלית ותפילין. קבוצות של מעל שלושה מטיילים וכאלה שנושאות ציוד סנפלינג נדרשות לשכור מדריך
 
בישראל שורר זעם על כך ששלטונות ממלכת ירדן הקשיחו לאחרונה את הבדיקות והתנאים למעבר תיירים מישראל לממלכת ירדן דרך מעברי הגבול היבשתיים, מעבר ערבה בדרום ומעבר שיח' חוסיין ליד בית שאן.
 
ל-port2port נודע כי שלטונות ירדן מקשים באחרונה על מעבר יהודים דתיים במסופי הגבול היבשתיים בין שתי המדינות ודורשים מיהודים דתיים חובשי כיפה המגיעים למעברי הגבול, להפקיד את הטלית והתפילין שברשותם למשמורת, וכן להסיר את הכיפה שעל ראשם.
 
לטענת הירדנים, הסיבה לדרישה היא שמירה על ביטחונם האישי של התיירים מישראל וחשש שיתפללו בפרהסיה בממלכה. כמו כן, חוששים הירדנים מניסיונות של יהודים להתפלל בהר נבו. הירדנים התעלמו עד כה מפניות רבות של גורמים שונים בישראל בערוצים השונים בהן הוסברה משמעות הנחת התפילין עבור היהודי, וכן העובדה שהאיסור מנוגד להסכם השלום בין שתי המדינות ולאמנות הבינלאומיות העוסקות בחופש הפולחן.
 
עוד הוסבר לצד הירדני כי, האיסור מונע מיהודים דתיים לבלות לילה בתחומי הממלכה, דבר הפוגע הן בקשרי התיירות והן בקשרי הסחר בין הצדדים.
 
בנוסף, מערימים הירדנים קשיים על כניסת מטיילים ישראלים לממלכה בקבוצות ודורשים מכל קבוצה המונה יותר משלושה איש לשכור מדריך מקומי, דבר המגדיל את עלויות הטיול ומצר את צעדיהם של התיירים הישראלים. כמו כן, מקשים הירדנים על כניסת מכוניות ישראליות הנושאות ציוד סנפלינג ומחייבים אף אותן לשכור מדריך מקומי. הקשחת תנאי המעבר בגבול הביאה לכך, שמטיילים ישראלים לא מעטים החליטו לשוב על עקבותיהם ולא להיכנס לירדן.
 
בישראל מעריכים כי, 200 אלף ישראלים מבקרים מדי שנה בירדן, בכלל זה תיירים במעבר וכן אזרחי המדינה הערבים.