ירדן: חברה הודית תקים את נמל הפוספטים החדש בעקבה

החברה ההודית Afcons זכתה בחוזה להקמת הנמל החדש בהיקף של 240 מיליון דולר. חברת הפוספטים של ממלכת ירדן תנהל את הנמל לתקופה של 30 שנה


00:00 ,01.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה ההודית Afcons זכתה בחוזה להקמת הנמל החדש בהיקף של 240 מיליון דולר. חברת הפוספטים של ממלכת ירדן תנהל את הנמל לתקופה של 30 שנה
 
חברת הפוספטים של ממלכת ירדן Jordan Phosphate Mine Company (JPMC) הודיעה כי העניקה לחברה ההודית Afcons Infrastructure Limited חוזה בהיקף של 240 מיליון דולר להקמת הנמל החדש לייצוא פוספטים בנמל עקבה.
 
הפרויקט, אשר יקום בחלקו הדרומי של נמל עקבה, כולל הקמת נמל ליצוא פוספטים בהיקף של ארבעה מיליון טון בשנה לצד הכשרת מתקנים להעמסה, פריקה ותובלה. הנמל ליצוא פוספטים בעקבה יכלול רציף באורך של 280 מטרים והקמתו צפויה להימשך 25.5 חודשים והפעלתו מיועדת לרבע האחרון של שנת 2012.
 
מימון הפרויקט התקבל מהלוואה בשיעור של 110 מיליון דולר מהבנק העולמי ואילו יתר הסכום התקבל ממקורות עצמאיים של החברה הירדנית.
 
חברת הפוספטים של ממלכת ירדן תנהל את הנמל לתקופה של 30 שנה בהתאם להסכם עם רשות הפיתוח הכלכלי של אזור עקבה.
 
נזכיר כי חברת הפוספטים של ירדן אמונה על כריית פוספטים ממכרה "אלשיידיה" בדרום ירדן בו קיים מרבץ של מיליארד טון של החומר. החברה מפיקה 6 מיליון טון פוספטים בשנה בממוצע. בשנת 2009 חלה ירידה של 46% בהכנסות החברה לכדי 458 מיליון דינר ירדני (645 מיליון דולר) וזאת עקב הירידה במחירי המוצר בשוק העולמי.
 
חברת הפוספטים הירדנית Jordan Phosphate Mine Company נמצאת בבעלות של 37% של ממשלת נסיכות ברונאי, 16% קרן הפנסיה של ממשלת ירדן, 9% ממשלת כווית והיתר בידי ממשלת הממלכה.