ירדן: ירידה ביצוא ירקות מתחילת השנה

שלוש מדינות ערביות קלטו 64.2% מהיצוא הירדני של ירקות מתחילת השנה. משרד התחבורה הירדני אסר לאחרונה על שימוש במשאיות קירור זרות להעברת תוצרת חקלאית ירדנית ליצוא


00:00 ,10.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שלוש מדינות ערביות קלטו 64.2%  מהיצוא הירדני של ירקות מתחילת השנה. משרד התחבורה הירדני אסר לאחרונה על שימוש במשאיות קירור זרות להעברת תוצרת חקלאית ירדנית ליצוא
 
מנתונים רשמיים המתפרסמים בירדן עולה כי היקף היצוא הירדני של ירקות בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2009 עמד על 196.9 מיליון דינר ירדני (280 מיליון דולר לערך). על פי נתוני הבנק המרכזי של ירדן הנתון משקף ירידה לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה ייצאה ירדן ירקות בהיקף של 203.7 מיליון דינר ירדני (290 מיליון דולר לערך).
 
שלוש מדינות ערביות עיראק, סוריה ואיחוד הנסיכויות הערביות קלטו 64.2%  מהיצוא הירדני של ירקות מתחילת השנה. בירדן מציינים כי למרות הירידה ביצוא ירקות מהממלכה מתחילת השנה תופס היקף יצוא הירקות את המקום השלישי ביצוא הירדני לאחר תרופות והלבשה. נזכיר כי עקב מחסור שנוצר בימים האחרונים בשוק הישראלי, נתן משרד החקלאות בישראל רשיונות זמניים ליבואני ירקות ולסיטונאים מישראל לייבא מלפפונים מירדן.
 
בתוך כך, מדווחת התקשורת הירדנית הבוקר כי משרד התחבורה הירדני סיכם עם ארגון בעלי המשאיות בממלכה שלא להתיר למשאיות קירור ערביות וזרות העוברות בממלכה להעביר תוצרת חקלאית ירדנית ליצוא. ההחלטה התקבלה על מנת להגן על צי משאיות הקירור הנמצא בבעלות ירדנית ישירה הסובל מירידה בפעילות עקב ירידה בביקוש ליצוא תוצרת חקלאית. עוד מתכוון משרד התחבורה הירדני להשית על משאיות המפרות את ההוראה החדשה קנס של 500 דינר ירדני (710 דולר).