מצרים: הוחרמו משלוחי חיטה פגומים מרוסיה

ממשרד החקלאות המצרי נמסר כי בבדיקת המשלוח התגלו חרקים מתים, גופים זרים וזרעים באחוז חריג. הועלה חשד כי היבואנים שילמו שוחד


00:00 ,17.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד החקלאות המצרי נמסר כי בבדיקת המשלוח התגלו חרקים מתים, גופים זרים וזרעים באחוז חריג. הועלה חשד כי היבואנים שילמו שוחד
 
סערה במצרים וזאת בעקבות החלטת משרד החקלאות המצרי להחרים משלוח של 52.5 אלף טון של חיטה שיובאה מרוסיה בטענה שהמשלוח אינו ראוי למאכל אדם.
 
בעקבות טענות שהועלו בפרלמנט המצרי בדבר כשירותו של המשלוח, אשר הגיע לנמל ספאגה לחוף ים סוף, החליט משרד החקלאות המצרי להחרים את המשלוח הקיים וכן משלוחים נוספים של חיטה מרוסיה ביניהם משלוח נוסף של 51 אלף טון אשר הוחרם בנמל דמיאטה לחוף הים התיכון.
 
בכיר במשרד החקלאות המצרי מסר כי בבדיקת המשלוח התגלו חרקים מתים, גופים זרים וזרעים באחוז החורג מהמותר במשלוחים מסוג זה.
 
גילוי המשלוח הפגום העלה ביתר שאת את הויכוח הציבורי במצרים בדבר האחריות על הפיקוח על יבוא מזון בין משרדי החקלאות, המסחר והתעשייה, הבריאות והאוצר.
 
רשות המכס המצרית הודיעה כי אחריותה מצטמצמת לבדיקת אישורי היבוא אשר הוצאו על ידי הגורמים המפקחים על המשלוח.
 
במסגרת חילופי ההאשמות בין המשרדים השונים במצרים עלו טענות לפיהן יבואני המשלוח החשוד בכך שאינו ראוי למאכל אדם שילמו שוחד של מיליון לירות מצריות (175 אלף דולר לערך) על מנת להוביל את המשלוח לנמל ספאגה המרוחק לחוף ים סוף, וכי לאחר שהתגלה שהמשלוח פגום הורה משרד החקלאות המצרי לערבבו מחדש לפני בדיקה חוזרת.
 
מצרים נחשבת לאחת מיבואני החיטה הגדולות בעולם והיבוא הממשלתי מגיע ל-5 מיליון טון בשנה - רובו מרוסיה.