מצרים: מתחדשת הדרישה להפחתת התשומה הישראלית ב-QIZ

נרשמה בקשה להפחית את התשומה הישראלית הנדרשת ל-8% ולהשוותה להסכם ה-QIZעם ממלכת ירדן


00:00 ,08.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נרשמה בקשה להפחית את התשומה הישראלית הנדרשת ל-8% ולהשוותה להסכם ה-QIZעם ממלכת ירדן
 
מצרים ממשיכה בלחץ על ארה"ב וישראל בניסיון להפחית את שיעור התשומה הישראלית הנדרשת בהסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים QIZ מ-10.5% ל-8% בלבד. ועדת ה-QIZ בלשכת המסחר מצרים - ארה"ב פנתה למשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ בבקשה לפתוח במשא ומתן עם ישראל במטרה להפחית את התשומה הישראלית הנדרשת ל-8% ולהשוותה להסכם ה-QIZ עם ממלכת ירדן.
 
הוועדה טוענת בפנייתה כי הדרישה להפחתת התשומה הישראלית נובעת מן העובדה ש-486 חברות מתוך 689 חברות הרשומות כפעילות במסגרת ההסכם המשולש, לא הצליחו לייצא לשוק האמריקאי בשל גובה התשומה הישראלית הנדרשת וכן קשיים ביבוא מישראל.
 
באסם סולטאן, יושב ראש ועדת ה-QIZ במשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ, מסר בתגובה כי בעיות יבוא תשומה ישראלית בכלל זה, קרטון, צבעים, סוגי בדים ואביזרים הן בעיות פרטניות ובודדות אשר אינן מעידות על תופעה כוללת המצריכה התערבות.
 
הבכיר המצרי הוסיף כי היצוא המצרי בתחום ההלבשה והטכסטיל לשווקים בארה"ב  ובאירופה יגיע בסוף השנה ל-1.5 מיליארד דולר, וכי היצוא המצרי זקוק להפחתת ערך הלירה המצרית בשיעור של 5% על מנת שיוכל להתמודד מבחינת המחיר עם מוצרים מתורכיה והודו.
 
סולטאן העלה על נס את הסכם ה-QIZ עד כה והדגיש כי מאז נחתם בדצמבר 2004 ניצלו 154 מפעלים בתחום ההלבשה והטכסטיל מסגירה. במקביל, אישר המשרד המצרי לתעשייה וסחר חוץ ל-12 מפעלים חדשים בתחום ההלבשה והטכסטיל במחוזות בני סוויף ואלמניא מדרום לקהיר להצטרף לייצור במסגרת ההסכם לאחר הסיכום עם ארה"ב וישראל על הרחבתו.