מצרים: קשיים בפרויקט הסיני להקמת אזור תעשייה באזור סואץ

על פי דיווחים הצד הסיני דורש להאריך את תקופת השליטה על שטח האדמה בסביבת נמל אלסוח'נה בדרום תעלת סואץ מעבר לתקופה המוסכמת של ארבעים שנה


00:00 ,09.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי דיווחים הצד הסיני דורש להאריך את תקופת השליטה על שטח האדמה בסביבת נמל אלסוח'נה בדרום תעלת סואץ מעבר לתקופה המוסכמת של ארבעים שנה
 
קשיים בפרויקט ההשקעות הענק של סין להקמת אזור סחר במפרץ סואץ. בכיר בממשלת מצרים גילה לעיתון המצרי "אלמסרי אליום" כי חילוקי דעות התגלעו בין המשקיעים הסינים למשרד ההשקעות המצרי בדבר פיתוח אזור התעשייה והסחר והיקף ההשקעה בו.
 
על פי הדיווח, הצד הסיני דורש להאריך את תקופת השליטה על שטח האדמה המוקצה להקמת אזור התעשייה והשימוש בו מעבר לארבעים השנה שנקבעו מראש, דבר המעורר התנגדות בממשלת מצרים.
 
החברה הסינית TIDA חתמה בשנת 2009 על הסכם עם הרשות להקמת אזור הסחר והתעשייה בצפון מערב סואץ North West Suez Canal Special Economic Zone (SEZ) לפיתוח שטח בגודל של 6.8 קמ"ר בסביבת נמל אלסוח'נה בדרום תעלת סואץ בהשקעה כוללת של 1.45 מיליארד דולר, וזאת מתוך 20 קילומטרים מרובעים המוצעים לפיתוח. החברה הסינית צפויה ליצור במקום 40,000 מקומות עבודה.
 
ד"ר עבדאלעזיז חמדי, יועץ במועצת אנשי העסקים המצרית – סינית, הזהיר כי פרויקטים רבים בהם מעורבים הסינים במצרים עומדים בפני סגירה בעקבות מחסומי הביורוקרטיה הרבים במצרים.
 
היקף ההשקעות של סין במצרים נאמד כיום ב-291.7 מיליון דולר והיא תופסת את המקום ה-23 בין המשקיעים הזרים בארץ הנילוס כאשר 974 חברות בהשקעה סינית פועלות במדינה.