מצרים שוקלת שימוש בכוח נגד הפיראטים בסומליה

מצרים הודיעה כי היא מוכנה להשתתף בכוח בינלאומי אשר יקבל את האחריות לאבטחת נתיב הספנות מול חופי סומליה


00:00 ,30.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מצרים הודיעה כי היא מוכנה להשתתף בכוח בינלאומי אשר יקבל את האחריות לאבטחת נתיב הספנות מול חופי סומליה
 
ד"ר מופיד שהאב, השר המצרי הממונה על הקשר עם הפרלמנט, הודיע כי קהיר מנהלת מגעים עם ערב הסעודית ותימן על מנת למצוא הסדרי אבטחה לספנות בים סוף, בכלל זה שימוש בכוח אם יהיה צורך בדבר.
 
לדברי השר המצרי, ארצו מוכנה להשתתף בכוח בינלאומי אשר יקבל את האחריות לאבטחת נתיב הספנות מול חופי סומליה והדגיש כי המדינות השוכנות לחוף ים סוף סיכמו בפגישתן בקהיר על מספר צעדים משותפים בנושא. במקביל הבהיר השר המצרי כי קהיר לא תסכים למצב בו מדינה מסוימת תקבל לבדה את האחריות לאבטחת נתיב הספנות במפרץ עדן ומול חופי סומליה.
 
נציין כי מצרים הינה אחת הסובלות העיקריות מהתקפות הפיראטים על אוניות סוחר המפליגות בים סוף, וזאת בשל החלטת חברות ספנות גדולות לאחרונה לשנות את נתיבי ההפלגה של אוניותיהן ולעבור דרך כף התקווה הטובה במקום נתיב הכולל את תעלת סואץ.
 
בתוך כך נמשכת פעילותם הבלתי חוקית של הפיראטים מול חופי סומליה ובסוף השבוע חטפו במפרץ עדן מכלית נושאת דגל ליבריה הנושאת חומרים כימיים. מהדיווחים עולה כי שלושה אנשי ביטחון בריטים שהיו אמורים להגן על המכלית Biscaglia במקרה של חטיפה, קפצו מהסיפון מיד עם התקפת הפיראטים ונמשו מהים מאוחר יותר על ידי אוניות נאט"ו המשייטות באזור.