מצרים תבחן מחדש 77 הסכמים למניעת כפל מס

מטרת הבחינה מחדש של ההסכמים למניעת כפל מס היא לוודא שהם אינם סותרים את האינטרס הכלכלי של מצרים באמצעות נספחים הנוספים להסכמים


00:00 ,06.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הבחינה מחדש של ההסכמים למניעת כפל מס היא לוודא שהם אינם סותרים את האינטרס הכלכלי של מצרים באמצעות נספחים הנוספים להסכמים
 
מנהל חדש לרשות המסים המצרית והחלטות חדשות. אשרף אלערבי, מנהלה החדש של רשות המסים המצרית הודיע כי הרשות תבצע בחינה מחדש של 77 הסכמים למניעת כפל מס שנחתמו עם מדינות ערביות וזרות.

אלערבי הוסיף כי 49 הסכמים הם הסכמים שכבר נכנסו לתוקף ואילו 28 הסכמים נוספים נמצאים על שולחנו של הפרלמנט המצרי לאישורם והוחלט למשוך אותם על מנת לדון מחדש בסעיפים השונים, על מנת לבחון התאמתם לחוק המסים החדש במצרים.

לדברי ראש רשות המסים המצרי החדש מטרת הבחינה מחדש של ההסכמים למניעת כפל מס היא לוודא שהם אינם סותרים את האינטרס הכלכלי של מצרים באמצעות נספחים הנוספים להסכמים. הבכיר המצרי הוסיף כי בכל מקרה עד להשלמת הבחינה מחדש תמשיך רשות המסים המצרית ביישום ההסכמים הקיימים ובמקרה של סתירות או חריגות תפעל הרשות לחתימה על הסכמים חדשים.

בתוך כך דיווח מחמד חסן סאלם, ראש רשות המכס במצרים, כי הכנסות המדינה ממכס בשנת הכספים 2006/2007 רשמו גידול של 15% לכדי 24 מיליארד לירות מצריות (כ-4.3 מיליארד דולר), וזאת למרות ההנחות במסים שהגיעו ל-6 מיליארד לירות מצריות (כ-1.2 מיליארד דולר).

לדבריו, מצרים עדיין סובלת מקשיים במניעת הברחות בנקודות המכס בגבול והבהיר כי רשות המכס המצרית הכינה תוכנית להתמודדות עם התופעה במסגרת חוק המכס החדש אשר ישית עונשים כבדים יותר על מבריחים ומתחמקים מתשלום מכס וכן ביצוע רפורמות וסגירת פרצות בכל הקשור לפטור מותנה ולחוק אזורי התעשייה החופשיים ממס.