מצרים תספק גז טבעי לסוריה

החל מחודש מרץ סוריה תקבל ממצרים 900 מיליון מטר מעוקב גז טבעי בשנה באמצעות פרויקט ציונר הגז הערבי. אורכו הכולל של הפרויקט עומד על 1,200 קילומטר


00:00 ,04.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מחודש מרץ סוריה תקבל ממצרים 900 מיליון מטר מעוקב גז טבעי בשנה באמצעות פרויקט ציונר הגז הערבי. אורכו הכולל של הפרויקט עומד על 1,200 קילומטר
 
בדמשק בירת סוריה נקבע כי יום ה-21 במרץ 2008 יהיה המועד לתחילת אספקת גז טבעי מצרי לסוריה דרך תחנת הממסר בדיר עלי. ההודעה נמסרה בתום מפגש של שרי האנרגיה של המדינות המשתתפות בפרויקט צינור הגז הערבי והן סוריה, מצרים, ירדן לבנון ותורכיה.
 
מטרת פרויקט צינור הגז הערבי בין היתר היא לספק ולשווק גז טבעי מצרי לתורכיה ואירופה דרך אל-עריש במצרים, עקבה בירדן וסוריה. שני השלבים הראשונים של הפרויקט כבר הושלמו. מדובר בצינור המשתרע מאל-עריש בסיני לעקבה מרחק של 256 קילומטר ומעקבה לעיירה רחאב בצפון ירדן מרחק 393 קילומטר.
 
השלב השלישי של הפרויקט בתוך שטחה של סוריה נחלק לשניים והוא בוצע על ידי החברה הרוסית "סטרוי טראנס גז". שלב ראשון הנחת צינור גז בקוטר 36 אינץ' מגבול ירדן סוריה עד לתחנת "אלריאן" באורך 320 קילומטר בתוך סוריה וחלק שני לכיוון גבול סוריה - תורכיה מרחק של 245 קילומטר.
 
שר הנפט הסורי, סופיאן עלו, ציין כי סוריה תקבל ממצרים 900 מיליון מטר מעוקב גז טבעי בשנה.
 
שרי האנרגיה של המדינות המעורבות החליטו בנוסף לחבר את לבנון לפרויקט באמצעות השמשת צינור הגז מהעיר חומס בסוריה לעיר טריפולי בצפון לבנון וזאת לאחר השלמת בדיקות התקינה של הצינור. העלות הכוללת של פרויקט צינור הגז הערבי עם השלמתו בתורכיה מגיעה ל-1.2 מיליארד דולר, ואורכו הכולל מאל עריש במצרים ועד תורכיה, דרך ירדן וסוריה, עומד על 1,200 קילומטר.